Omdat ik graag een grotere hd in mijn ibook g4 wil, open ik dit topic omdat ik niet precies weet wat ik er in kan zetten.
Heb op internet deze gevonden:
Hitachi TRAVELSTAR 5K120 60 Gb 2,5 inch harde schijf, 5400 rpm, 8 Mb
Deze komt van www.macstuff.nl vandaan.
Is het ook mogelijk om een 120 gb o.i.d. in een ibook te plaaatsen, want als ik het doe wil ik het gelijk zo goed mogelijk doen.
bijvoorbeeld: Apple Fujitsu 120 Gb 5400 rpm 2.5 inch sata € 72,26
S-ata gaat niet passen. In de iBooks worden nog steeds P-ata schijven gebruike. P-ata zijn de schijven met een bandkabel met een heleboel pennetjes, S-ata is een aansluiting met maar een paar pennetjes, nog niet beschikbaar in de iBook.
Heb ook ooit een grotere harde schijf in mijn iBook gezet, mijn advies is. [u:cc73ed91ec]Doe het niet!![/u:cc73ed91ec]
Met een handleiding die ik van internet geplukt heb wordt stap voor stap beschreven hoe het moet, da's niet zo heel moeilijk op te volgen. Maar de connectors op het logicboard die je los moet halen als je de topcase eraf wilt halen zijn [u:cc73ed91ec]erg[/u:cc73ed91ec] fragiel! Bij mij gebeurde het dus (ondanks de grootste voorzichtigheid) dat de connector van de powerknop dus compleet loskwam van het logicboard...
M’n vader (thank heavens for electricians) is vervolgens 2,5 uur bezig geweest om 2 pieterpeuterige pennetjes weer vast te solderen…Maar…alles doet het weer perfect! Al geruime tijd zit er dus een 120Gb schijf rondjes te draaien in m’n iBookje
Ik houd je niet tegen, maar wees gewaarschuwd. Neem eerst een bak koffie, neem de tijd en heb geduld.
unSOUND, de bovenste hd van 160 gb ziet er qua prijs leuk uit. Het is geen merk? maar zou deze gewoon goed werken? Ook kan ik niet vinden of deze idd 9,5 mm hoog is. Ik hoop dat dit wel het geval is, of zelfs kleiner.
[quote:89c169a0ff="milann"]unSOUND, de bovenste hd van 160 gb ziet er qua prijs leuk uit. Het is geen merk?[/quote:89c169a0ff]
Dat zijn de resten... dus teruggenomen schijven, schijven uit andere computers... refurbished spul dus. Je hebt dus ook geen idee wat je krijgt qua specs en/of kwaliteit.
Ik zou persoonlijk kiezen voor een Hitachi Travelstar of een Seagate Momentus… dat zijn de betere schijven.