HD in quicktime speelt niet vloeiend af.

Hallo

Ik wist niet zeker of dit hier thuishoorde of bij hardware, indien ik fout gekozen heb dan mag dit topic natuurlijk verhuisd worden.

Nu naar de essentie van mijn probleem. Ik werk momenteel met een PowerBook G4 1,5Ghz met 512MB RAM en wanneer ik hiermee de HD filmpjes afspeel die te vinden zijn op de apple site worden ze niet vloeiend afgespeeld. Het is niet zo dat ze niet genoeg ingeladen zijn en dat ze hierdoor blijven hangen maar het lijkt me echt dat mijn PB het gewoon niet aankan, en dit terwijl ik enkel dat filmpje afspeel en niets anders (wel een HD 1080p).

Kan ik dit probleem oplossen door mijn RAM te verdubbelen naar 1GB of zal het dan nog niet lekker gaan? Ik moet namelijk binnenkort filmpjes in HD 1080p gaan bewerken en uittesten en ik begrijp wel dat het bewerken niet altijd even snel zal gaan op deze PB maar het uittesten (= afspelen) van de filmpjes moet natuurlijk wel vloeiend gaan.

Dus wat moet ik doen om dit beter af te spelen op deze PB (dus geen PowerMac aanraden of zo, zal dit het komende jaar toch met deze PB blijven werken), ik gebruik trouwens de pro versie van QuickTime 7 en gebruik momenteel nog Panther…

Alvast bedankt
Niels T.

Dit ligt aan de groot van de video. Als je kijkt op de site kan je ook de systeemvoorkeuren vinden die nodig zijn om het goed af te kunnen spelen. zie ondertaande link: [url]http://www.apple.com/quicktime/hdgallery/recommendations.html[/url]

Zoals je kan zien heb je voor 1080p een dual g5 nodig op een singel g4
zal dit dus niet vloeiend lopen.
Pak gewoon de 480p die is scherp zat en loopt vloeiend de 720 zal ook
wel aardig lopen op een powerbook.

@ nielstre

Werk je met Panther of met Tiger?

Bij mij is het ook ruk in QT, met VLC gaat het wel goed dus aan de hardware ligt het niet. In QT 6 ging het nog beter als 7 :(

Apple zegt zelf dat de hardware mede bepaald welke je moet downloaden.

Let er wel op dat de files die je bekijkt gebruik maken van H.264. Een codec die zeer veeleisend is. Als je edit in HD wordt er een andere videocodec gebruikt. Dit is een andere compressie die véél minder van je computer vergt op cpu gebied. Een powerbook is hievoor wel voldoende denk ik, alhoewel 1Gb ram misschien wel aan te bevelen is.