HD inladen met FCP 4.5 HD + HD en After Effects?

Ik heb 2 vraagjes: 1: Het lukt me niet om de DV camera van sony te laten communiceren met FCP 4.5 HD. Met final cut Express lukt me dit wel, omdat deze de mogelijkheid heeft om "HD at 1080i 50" in te laden. Bij de instellingen van FCP 4.5 HD staat alleen "HD at 1080i 60"!!!!!

Is er mogelijkheid om ook bij de 4.5 “HD at 1080i 50” te hebben, of ben ik nu genoodzaakt om FCP5 te kopen, want deze heeft de mogelijkheid wel…

Bestaat er dus een soort van upgrade hiervoor bij de 4.5??

2:
Ik ga nu dus monteren in FCExpress, maar is het dan mogelijk om deze “HD beelden” in After Effects 6.5 te bewerken? Mocht dit mogelijk zijn, hoe werkt het dan om de aangepaste beelden terug naar het project in FCExpress te brengen-> bedoel hiermee: Zijn ze dan nog steeds HD of neemt dit kwaliteitsverlies met zich mee?

Graag een reactie van een “ervaren” gebruiker die het zelf al heeft gedaan (als ze bestaan) :slight_smile:

MVG

http://www.kenstone.net/fcp_homepage/porting_between_fcp_ae.html

Hey,

Vraagje heb je gefilmd op een DV of een HDV camera ?
Omdat je begin met “dv” camera en dan overHD beelden praat.

Het klopt dat in de 4.5 geen 1080i50 codec is (in de versie 5 is ie wel en werkt perfect).
Ik vermoed als je de mogelijkheden van Final cut pro wilt gebruiken dat je dan een
upgrade naar de 5 zal moeten kopen.

Welke cameratype heb je dus , hoe stuur je die aan ? fire wire pal of HD firewire ?
Als je uitstuurt van je camera (bvbv HDTV camera) staat ie dan op DV of op HDV mode.

Ik zou eens moeten nakijken , maar als After effects een 1080i50 codec heeft zou de uitwisselbaarheid geen probs mogen geven en ook geen kwaliteitsverlies geven(hangt af van wat je er allemaal mee doet)

Ik heb dus gefilmt met een HDV camera, sorry, kleine schrijffout dus! ('t was laat)

De camera is een Sony HDR-FX1, heb er dus HDV mee gefilmd.

Als je met de sony gefimd hebt : zie dat je playout op HDTV staat. Heb gisteren op de nieuwe final cut studio zitte werken en zoveer ik op dit moment kan zien werkt het perfect. OOk naar motion is 1080 prefect overzetbaar en terug.

Dus voorlopig ben je een beetje “gejost” met je FCP4.5
Maar ik kan overmorgen op de apple vergadering eens info vragen of die codecs ook op 4.5 te verkrijgen zijn.

Ik heb begrepen dat je dit met imovie wel voor elkaar krijgt en dan importeren via fcp4.5hd. Vraag me niet hoe, ik heb het zelfd nooit gedaan maar het schijnt te werken.

Succes