hd mac pc

Is het mogelijk om een externe hd zowel aan een pc en mac te koppelen? Thuis heb ik een mac en op het werk pc, zo zou ik bv mijn muziek mee kunnen nemen en ook bestanden thuis verder afwerken. Of is dit voor problemen zoeken? Welk model is een aanrader?

(imac g3 350 / os 10.3)

ik denk dat de meeste modellen met firewire en USB2 zullen werken. USB is vooral nodig omdat de meeste pc's nog steeds geen firewire hebben

ja, maar je moet dan je HD als DOS structuur formateren. Fat32 is dat dan! NFTS kan macosx niet beschrijven, FAT32 wel!

nog beter maar duurder, en misschien wat overbodig in je situatie, is gewoon hd als mac schijf formateren. zoals het waarschijnlijk nu is. en dan macdrive installeren op pc (betalend programma) en dan kan je macos geformateerde schijven lezen.

Ik kan met mijn ibook (osx) wel gewoon op ntfs schijven werken op mijn server (windows 2000), dus je kan de schijf ook als ntfs formatteren.

Via een server werkt heel anders dan direct.... via een server hoeft je computer de schijf namelijk niet zelf te lezen, dat doet de server namelijk.... Zo kunnen Windows computers via een netwerk gewoon op Mac schijven komen, terwijl ze software nodig hebben als je zulke schijven direct aansluit....

Via een netwerk, of direct via kabels zijn 2 heel verschillende dingen.

.

Je valt in de herhaling.... :lol:

Ja, ik plaatste dat bericht net op het moment dat het forum werd aangevallen, waarschijnlijk verscheen hij daardoor 2 maal...

bedankt !

[quote:eb864bd841="Ram"]Ik kan met mijn ibook (osx) wel gewoon op ntfs schijven werken op mijn server (windows 2000), dus je kan de schijf ook als ntfs formatteren.[/quote:eb864bd841]

zoals persoon onder u zegt klopt dit niet echt

[quote:6a5d1560dc="boesboes"]ja, maar je moet dan je HD als DOS structuur formateren. Fat32 is dat dan! NFTS kan macosx niet beschrijven, FAT32 wel!

nog beter maar duurder, en misschien wat overbodig in je situatie, is gewoon hd als mac schijf formateren. zoals het waarschijnlijk nu is. en dan macdrive installeren op pc (betalend programma) en dan kan je macos geformateerde schijven lezen.[/quote:6a5d1560dc]

waar vind ik zo’n macdrive?