HD van iMac kapot?

Weet iemand raad?

Ik was gister mijn iMac G5 aan het back uppen (foto’s etc.) en toen kreeg ik het scherm dat ik de computer opnieuw moest opstarten.

En toen bleef ie hangen op dat de computer geen opstartschijf kon vinden.
Vervolgens Tiger DVD erin maar wilde ook niet opstarten (blauwe wereld bol icoon).

Via fire wire opstarten vanaf mijn powerbook had ook geen zin. Vond de interne HD niet meer. De system profiler ziet de schijf wel maar ik kan hem niet mounten.

Toen discwarrior, geen succes! Die gaf aan dat ik contact met Alsoft moet opnemen. Heb ik gedaan maar nog geen antwoord op gehad.

Moet ik toch langzaam gaan denken dat de schijf kapot is? En wat zijn de opties. Er staan namelijk foto’s op van mijn zoon van 6 maanden die ik dus heel erg graag terug wil!

Dat is pijnlijk zeg!

Kan je misschien je hardeschijf in een extern kastje doen en 'm dan aan een andere Mac hangen? Hopelijk voor je kan je dan wel je foto’s e.d. nog redden.

Je kunt 'm ook niet vanaf de cd opstarten? Ik had laatst hetzelfde, maar toen was op de een of andere manier het netwerk ( welke ik niet had) geselceteerd als opstartschijf. Als je deze echter een tijdje laat knipperen, gaat deze over naar een knipperend mapje met een vraagteken en het mac/os logo'tje.

Na een paar minuten gaat ie wel door met opstarten.
Heb je zeker weten lang genoeg gewacht?

Dus mijn devies: mac opstarten. Kop koffie zetten en opdrinken en relaxed terug komen.
Vervolgens onder de preferences de goede opstartschijf selecteren.

Proost! 8)

Als ik de iMac als FW schijf opstart dan kan ik hem op een andere mac niet mounten. System profiler ziet hem wel met alle info. Ik ben een beetje radeloos. Maar ik heb veel ervaring met kapotte schijven en die maakten altijd herrie. Ik merk geen verschil qua geluid van de iMac.

Heb je hem al opgestart en 10 minuten gewacht? Zonder een knop of iets in te drukken?

zet de schijf ens in een andere mac als hij het daar doet is er iets anders aan de hand.