hallo, ik heb bij aankoop van een Macmini een half jaar geleden door de Macdealer meteen alle software, maar ook een gebruikersnaam en wachtwoord op mijn MacMini laten zetten. (hij moest nl eerst in de winkel een paar dagen proefdraaien voor een speciale toepassing).
Nu wilde ik een Software update doen maar ik wist het wachtwoord niet. Dan kun je onder Systeemvoorkeuren> Accounts zien wat je gebruikersnaam is een wat je wachtwoord is, bij “kleine naam”. Deze kleine naam werd niet geaccepteerd als wachtwoord.
Ik zag toen onder syst.voorkeuren/Help dat je in dat geval kunt opstarten met de installatieCD (C ingedrukt) en vervolgens bij wachtwoord wijzigen een nieuw wachtwoord kunt ingeven.
Maar toen ik daarna, zoals staat aangegeven, een opstartschijf selecteerde (mijn eigen HD, dus [u:84a9bd900c]niet[/u:84a9bd900c] de istall.CD) en herstartte, kwam mijn HD niet te voorschijn.
Er komt een blauw scherm met een venster waarin ik een gebruikersnaam en wachtwoord moet ingeven. Mijn wachtwoord wordt niet geaccepteerd. Ik kan kiezen of ik bij de CD opstartschijf (root) het wachtwoord wil invullen of bij de HD maar ik kom dus niet verder. Die andere te keizen schijf heeft alleen een lege libraries en endere mappen. Ik heb met de CD niet opnieuw geinstalleerd, enkel het wachtwoord gewijzigd en daarna de CD eruit gehaald. Als ik dit allemaal herhaal verandert er niets.
Hoe krijg ik mijn HD nu terug op het scherm? Hij bestaat wel nog volgens mij want ik kan zien dat een groot deel van het geheugen is gebruikt. Ik heb zoiets lang geleden ook eens op mijn “grote” computer gehad en toen kwam met behulp van een bepaalde toetsencombinatie bij het herstarten de HD weer boven water…