HD vervangen, programma's/Plugins/etc terug?

Hoi,

Ik heb een intel iMac waarvan de HD half gecrashed is. Mijn iMac startte niet meer op en ik kreeg in de single user aleen maar errors te zien van de HD. Ik heb dus mijn HD vervangen voor een 750gig (wat een ramp is dat vervangen in een imac, doe ik nooit meer!).
Ik heb mijn oude HD met usb aangesloten op mn nieuwe systeem, alleen op mn oude HD stonden al mijn belangrijke programma’s (Logic en bijbehorende AU plugins). Ik zie dat ik Logic wel vanaf mn externe HD kan opstarten.

Bestaat er een mogelijkheid dat ik Logic gewoon sleep naar mn huidige HD en de daarbij behorende plugins??

Nee, dat gaat niet werken. De meeste apps (m.u.v. de kleine apps soms) zetten namelijk ook onzichtbare bestanden op bepaalde plekken. Dus als je Logic + de plugins en de voorkeuren overzet op je nieuwe HD, dan is de kans groot dat het niet werkt.

Als je nog wel bij alle bestanden op je oude HD kunt komen, is het misschien een optie om te kijken of je
het hele systeem met alles wat erin staat kunt overzetten naar de nieuwe HD. Dan heb je écht alles wat je
op je oude HD had, plus alle mogelijke instellingen (internetinstellingen, voorkeuren van programma’s e.d.).

Succes in ieder geval!

• Joram

dat overzetten, hoe werkt dat?

Ik kreeg in het begin van de leopard installatie de kans om een soort backup terug te zetten, ik weet ff alleen niet meer hoe dat moet

bedankt voor je snelle reactie btw.

Even 'migratie' inkloppen bij spotlight :)

Krijg je de migratie-assistent die ook bij de installatie langskomt.