Hdd aan Netwerk

Wijze forumleden,

Ik heb thuis een ASUS n66U gekocht en deze aangesloten, werkt allemaal prima.
Alleen het probleem is dat deze router HFS niet pakt.
Ik heb namelijk 2 harde schrijven aangesloten (eentje voor media, eentje voor serieuze backups).
Nu ben ik benieuwd wat ik het beste kan doen om ervoor te zorgen dat:

- Ik eenvoudig en snel bestanden kan lezen en wegschrijven naar de hdd
- De bestanden ook door mijn apple tv gespeeld kunnen worden(heb al xbmc erop) (wellicht ook op de xbox 360?
- Ik een bepaalde map ik kan stellen, welke constant up to date is, (soort van dropbox effect, maar dan met de HDD aan de router.

heb ik hier een aparte router-firmware voor nodig, of moet ik de schijf anders formateren? *NTFS bijv. alleen max 8 GB files bevalt me denk ik niet

Ik hoor graag van jullie!

[img]/uploads/community/5aabdb7f377e84695823f82ef25002e239ca8e1c_0.png[/img]

Uit de handleiding:
[quote] The wireless router works with most USB HDDs/Flash disks (up to 2TB size) and supports read-write access for FAT16, FAT32, EXT2, EXT3, and NTFS. [/quote]
HFS+ wordt inderdaad niet ondersteund. Je zult de schijven dus anders moeten formatteren.
FAT32 heeft een limiet van 4GB voor de filesize. NTFS heeft die limiet niet.

En dan de vraag:

NTFS werkt standaard niet op de mac. Hiervoor moet ik dus iets installeren op de macs

-tuxera
-paragon

-of eenmalig een terminalcode waardoor de mac de schijven wel herkend?

iemand hier bekend mee? voor en nadelen?

Paragon werkt tamelijk goed .
Tuxera is ietsje minder stabiel.

HD streamen zal lukken.
Maar backups ? Time machine ?
Daar vrees ik voor , de schijf is al eerst niet in het correcte formaat daarbij denk ik niet dat dit werkt via een gewone router.

Dan het dropbox efect , dus gewoon syncen kan je doen via [url=http://www.macupdate.com/app/mac/20983/arrsync]arrsync[/url]