HDD Defect, Garantie?

Geachte OMTérs,

Apart verhaal..

Mijn MacBook Pro 13" is 3 maanden geleden besteld, bij binnenkomst is per direct de standaard HDD vervangen door een SSD. Nu is de meegeleverd HDD al overleden, een Toshiba 500 GB, deze is geplaatst in een externe behuizing en is na circa 20uur al overleden!

Kan ik hier garantie op aanvragen? Het liefst direct, zonder gekke trucen?

Bedankt.

Wellicht terugplaatsen en MacBook inleveren ter reparatie. Is volgens mij zelfs conform de regels.

Klopt, je hebt hier (natuurlijk) gewoon garantie op. Maar Apple accepteert de HD alleen als deze weer in de machine wordt geplaatst en wordt aangeboden zoals hij verkocht is.

Uiteraard heb je hier GEEN recht van garantie op.
Je gebruikt die HD niet op de manier waarvoor ie bij de verkoop duidelijk bedoeld is, in een omgeving waarin Apple geen controle kan uitvoeren en dientengevolge geen verantwoordelijkheid kan en zal nemen. Ergo: geen garantie.

Je kunt 'm uiteraard weer inbouwen in de MBP en deze dan aanbieden aan Apple en verder je mond houden; maar ik vermoed dat zij wel kunnen zien dat er aan 'gesleuteld' is.

Zo'n schijf kost bij alternate e.a. iets van EUR 60,- en een complete 500 Gb externe drive heb je ook voor zoiets als je even rond kijkt.

Voor dat bedrag zou ik zeer zeker niet de boel terugbouwen en dan je macbook ter reparatie aanbieden met een week of wat weg en kans op beschadiging etc.

Gewoon je verlies nemen voor die paar tientjes lijkt me raadzamer...

Paar jaar geleden grotere schijf ingebouwd. Niet lang daarna ging de oude schijf kapot. Ik heb toen gewoon een RMA aanvraag gedaan op de website van de fabrikant. Binnen een week kreeg ik een doos opgestuurd waarin ik de schijf retour moest sturen. Twee weken later lag er een nieuwe op de mat.