HDD is leeg maar zit zogenaamd vol

Goedenavond allemaal,

Ik heb een MacBook Air uit 2014 met ene 128 SSD met OSX 10.10.5.

Ik heb vanmiddag een heleboel foto’s overgezet naar mijn externe harddisk. Nu zegt mijn Macbook Air nog steeds dat die foto’s erop staan. In het programma “Foto” staat echter niets meer en is deze ruimte dus ook niet bruikbaar.

Weet iemand een oplossing?

Enorm bedankt alvast!

Allereerst: HOE heb je de foto’s verplaatst. Als je gewoon een kopie maakt is het logisch dat ze er nog steeds op je HDD staan.
Als je ze in Foto’s hebt verwijderd staan ze nog in de prullenbak van Foto’s zelf. die moet je ook legen.

De makkelijkste manier om de hele Foto’s bibliotheek naar een externe disk te verplaatste was als volgt:

1. Ga naar de Afbeeldingen map in je Home folder. Daarin staat de Foto’s Bibliotheek.
  2. Deze had je dan in zijn geheel naar de externe disk kunnen kopiëren en daarna in de prullenbak slepen
  3. Open Foto’s met ALT ingedrukt gehouden en selecteer de bibliotheek op de externe disk
  4. Als alles goed is overgekomen en je ziet geen veranderingen, kun je de prullenbak legen van je Mac

Veel dank Night.

Ik heb alle foto’s in “Foto” geselecteerd en toen naar de externe disk gesleept. daarna heb ik gecontroleerd of ze daar goed op stonden en dat was het geval. Vervolgens heb ik alle foto’s uit “Foto” geselecteerd en verwijderd.

Ik vermoed dat ze nog ergens “onzichtbaar” staan, maar vraag is natuurlijk waar. De gewone prullenbak is leeg, die van “Foto” kan ik niet lokaliseren.

In je tabblad Albums komt een Prullebak te staan zodra je foto’s verwijderd hebt :wink:

Dat weet ik :smiley:

Ik heb echter nu geen enkele foto meer in “Foto” staan en ook geen enkel album…

Het makkelijkst is het om je fotobibliotheek te verplaatsen naar de externe schijf.

Dan sleep je even een willekeurige JPG in Foto’s :slight_smile: