Heb een Apple Extreme via marktplaats gekocht. Hieraan heb ik een HDD van LACIE gekoppeld. Ik werk met HP laptop met windows 7.
In configuratiescherm is de Extreme te zien. Internet en Extreme zijn groen. Ook is bij het tabblad scherm ook de HDD te zien.
[b]Echter ik kan de HDD niet benaderen[/b]. Ik kan geen mappen zien. Mappen toevoegen e.d.
Ben nu al twee weken aan het proberen maar zonder resultaat. Ook contact met Apple store en LACIE support leveren nix op...
En als je er nou ook van af de Mac bij wil? Dit probleem heb ik nu juist. Ik wil een schijf voor Windows en Mac en die aan mijn airport extreme hangen.
kan het wel dat je met partities wilt werken in combinatie met een airport extreme? het is in mijn geval de bedoeling om een partitie te maken voor timemachine op mijn mac en een partitie om bestanden op te slaan (windows en mac)
[quote=LaCie Benelux url=http://www.onemorething.nl/community/topic/hdd-laten-werken-onder-windows-7-met-apple-extreme#post-2350113 time=1326269584]De schijf moet in FAT of NTFS geformatteerd worden om ondersteund te zijn door een Windows systeem.[/quote]Waar komt dit nou weer vandaan?
Zodra je een netwerkschijf benadert, (ook al is het USB, AE maakt er een netwerkschijf van, door hem te delen op het netwerk) maakt het geen ene **** uit hoe je hem formatteert, alle soorten computers kunnen erop lezen en schrijven, omdat alle communicatie via Samba verloopt.
Enige kanttekening is Time Machine, die vereist het Mac OS Uitgebreid (HFS+) formaat, om een juiste back-up te kunnen maken.
Ik heb beide bovenstaande feiten hier in de praktijk werken, en ook schijven voor Time Machine (HFS+-formaat dus) kunnen perfect worden benaderd via zowel Windows 7 als Windows XP.
Lezen en schrijven, zelfs programma's openen vanaf de netwerkschijf is geen enkel probleem. Prima benaderbaar via de manier die beschreven is in de post van @pcbeemt hierboven.