HD's van slot af

Het zal best simpel zijn, maar er staan 2 harde schijven op mijn bureaublad. Beide hebben een slot erop. En natuurlijk komt de vraag...hoe krijg ik die weer eraf? Ik kan het niet vinden, daardoor mislukken ook de TimeMachine backups etc etc.

Je klikt op 1 van de 2 HD's, dan druk je appeltje+i en dan wijzig je bij 'Eigenaar en bevoegdheden' de naam die vanboven staat, in de naam van de administrator, je geeft je wachtwoord in en selecteer je 'lezen en schrijven'.

Bij delen en bevoegdheden staat daaronder: Alleen lezen

Daaronder:
system
admin
everyone

iedereen heeft Lees en schrijfbevoedheid

Zie je ergens een klein slotje daarnaast staan ?

Ja, rechts onderin op geklikt password opgegeven slotje is open mijn naam staat boven in de lijst met Lezen en schrijven rechten Slot staat nog op het icoon

als ik wat op de schijf sleep, komt de melding:
Het onderdeel kan niet worden verplaatst omdat ‘HD’ niet kan worden gewijzigd.
Kan wel op identiteitscontrole klikken, maar krijg nieuwe melding dat ik toch geen rechten heb.

Hoe zijn die schijven geformatteerd? HFS+, NTFS, FAT32?

Het is niet meer van toepassing

Ik heb de Time Machine HD geformateerd, bestanden van Backupschijf gekopieerd, backupschijf geformateerd, terug gekopieerd. Bestanden verwijderd van Time machine HD en wederom ingesteld. Kostte wel 2 maanden backup, maar het werkt beter.
Tegelijktijd is ook mijn ander probleem opgelost: Spotlight zocht niet op de Backupschijf, nu dus wel.

Thanx voor het meedenken

Tja, die twee problemen hadden duidelijk met elkaar te maken. Op een schijf die op slot zit, kan Spotlight geen index wegschrijven. :)