HDV edit set...... wat heb ik nodig

Beste Mensen .... Ik wil graag HDV gaan editten. Ik heb al aan verschillende Apple resellers advies gevraagd, maar ik merk dat de kennis niet aanwezig is. Ik wil graag 7 uur materiaal op z'n top ingeladen hebben. Ik geloof dat HDV 5 maal zo veel ruimte inneemt als DV. Wat heb ik nodig om te beginnen behalve een dual 2.7 en max ram. Hoe doe ik dat met opslag en is bijvoorbeeld een interne stripe voldoende. Daarnaast heb ik ook ruimte nodig om te editten. Ik ben benieuwd wat voor advies jullie mij wel kunnen geven ...... hartelijk danl

hey

hmm dat wordt een raid syteem aanschaffen anders krijg je die enorme hoeveelheid data niet goed bewerkt, scsi kaart of optisch.
Breakout boxes + bijbehorende kaarten.
Final cut pro studio

zoiets???

greetzz

(sony) HDV heeft dezelfde data rate als DV alleen is de compressie anders ("beter"). tussen 19 en 25MBIT per sec.......

Je hebt zeker niet het duurste van het duurste en het beste nodig want HDV is nog steeds gezien in de pro wereld… [size=7:24ac4831f6]troep[/size:24ac4831f6]

Dus een lekkere snelle mac is meer dan zat, alleen een fijne grote monitor zou aardig zijn maar ook niet nodig. verder wel een HDV pakket ready gebruiken.

Of bedoel je een ander HD formaat? DVCPRO HD (kan ook op standaard mac), HDCAM, HDCAM SR?

Succes

Native HDV editen (met dezelfde bitrate als DV) is niet echt ideaal vanwege de IPB-frames. Bij iedere cut of wat dan ook moet FCP opnieuw tussenliggende frames berekenen. Als er veel ge-edit moet worden adviseert Apple om het eerst om te zetten naar de Apple Intermediate Codec, welke er I-frame only materiaal van maakt. Alleen krijg je dan bestanden met een data rate van 50 MB/Sec bij een 1080i resolutie. Dan moet je alsnog aan een RAID.

Met een snelle mac gaat dat overgens prima. Al is het niet ideaal.

Raid oplossingen heb je in alle kleuren en smaken. Ga eens naar de Future Store of Media Machine die kunnen je goed adviseren en beter in je protomonee kijken.