headset op g3

ik heb een "konig computer" headset gekocht koptelefoon met microfoon

op zich een heel leuk setje, om te gaan gebruiken bij skype.

als ik bel naar een willekeurig nummer kan ik wel alles horen, maar ze horen mij niet.

hoe kan ik dit oplossen?
moet ik een bepaalde toets indrukken om te spreken of moet ik instellingen wijzigen?
wie kan me ff’s helpen, dit is voor mij de 1e keer dat ik een microfoon ga gebruiken op mijn mac.

liefst met screenshots voor de duidelijkheid.

arno

Ga eens in je systeemvoorkeuren naar sound en kies bij input de headset als bron. Ook in de voorkeuren van skype is het mogelijk om de gewenste input te kiezen onder de optie audio input. Succes!

Als dit niet werkt is het handig om type mac en besuringssysteem ook erbij te vermelden.

g3 b/w 450 werkend onder 10.4.3

konig headset

of is er ergens een prog, dat aangeeft als ik in mijn mic praat een soort uitslag, zoals vu-meters oid.

wat ik ook probeer ik krijg het gewoon niet aan de praat.

waar ik ook over in zit is dat de jack plug v/d mic een stereo plug is, klopt dit wel icm een g3

wie o wie weet het en helpt mij verder.
heb in systeemvoorkeuren - sound ook alles staan op de mic

arno

Onder sound in de systempreferences zie je bij input ook inputlevel staan. Als je Mic werkt dan moet dat bij geluid groen uitslaan. In je utilitiesmap zit een prog genaamd Adio MIDI setup. Hier kun je nauwkeuriger een aantal zaken confugureren. Check vooral even of de mic niet op mute staat. Gewoon een keer aan en uit vinken. Bij is ie "spontaan" op mute gaan staan deze week zonder dat er een vinkje stond... Check ook of er op je eventuele remote controle van je headset geen knop zit om je mic aan en uit te zetten zonder dat je dit doorhebt. Vaak gaat er dan een ledje knipperen o.i.d.

Verder heb ik geen ideeen meer…

succes

werkt niet heb het ook op een ander forum gepost. daar zei men dat dit een vaker voorkomend probleem is, denk er nu over om een usb mic er bij aan te schaffen.

Mischien ligt het aan de microfoon input van de g3, weet dat de g3's [bijv m'n vroegere g3 bluewhite smurfen mac] een aparte ingang had, stekker van het losse microfoontje wat er bij zat was ietsje groter.