Headset op iMac en MBP

Hallo Forum,

Mijn vrouw heeft een talencursus van het LOI en de daarbij behorende Trust headset ontvangen.
http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=13356

Volgens het LOI is de cursus geschikt voor Mac OSX maar ik betwijfel of de headset wel geschikt is voor de iMac G5 en/of onze MacBook Pro. (beide met OSX 10.4.8)

Het spul zit nu nog verpakt en als de boel is opengemaakt kan er niet geretourneerd worden daarom mijn vraag: Zal de headset werken?

Groet Wim.

Er zijn twee 3.5mm stekkertjes aanwezig. Eén voor de microfoon en één voor de koptelefoon.

Goed beschouwd sluit je dus gewoon een microfoon en een koptelefoon los aan.
Geen enkele reden dus waarom het niet zou werken.

Je moet alleen even in het paneel Audio/Midi-configuratie (Hulpprogramma’s) aangeven dat je Audio-invoer plaats vindt via Lijninvoer.

Lijkt me geen enkel probleem:

[b:225894f553]Technische specificaties[/b:225894f553]
Stereohoofdtelefoon met zeer gevoelige condensormicrofoon
Geïntegreerde vermindering achtergrondgeluid voor microfoon
Microfoon met flexibele zwanenhals
Hoofdband waarvan de hoogte kan worden aangepast
Geschikt voor alle geluidskaarten
Volumeregeling in het snoer
Kabellengte 250 cm
3,5 mm vergulde stekker voor stereohoofdtelefoon
3,5 mm vergulde stekker voor microfoon
Impedantie 32 Ohm (hoofdtelefoon), 2,2 K Ohm (microfoon)
Frequentiebereik 20 - 20.000 Hz (hoofdtelefoon + microfoon)
Gevoeligheid 98dB(hoofdtelefoon), -54dB(microfoon)
Productgrootte (HxBxD in mm): 170 x 140 x 50

[b:225894f553]Minimale Systeemvereisten[/b:225894f553]
Geluidsapparaat met uitvoer voor hoofdtelefoon
Microfooninvoer voor optimale prestaties

Hallo Karel-Willem en Leander,

Bedankt voor jullie response.
Volgens jullie moet de headset werken en dat lijkt nogal logisch gezien het feit dat er 2 stekkertjes aanzitten die zo in de mac’s kunnen worden ingeplugd maar de reden dat ik de vraag stelde is dat m’n mac’s geen microphone ingang hebben (zoals vereist volgens de technische specs) maar een line-in ingang.

En dat is toch wat anders, corrigeer me als ik het mis heb maar een line-in ingang heeft een andere (hogere) signaal spanning nodig dan een microphone ingang en zoals ik het zie zal het dus niet werken.
Maar ik ben geen audio expert dus ik kan het best wel mis hebben.

Graag input, alvast bedankt, Wim.

Mijn zoontje heeft hier een microfoon liggen van 99 cent (!) en die werkt uitstekend op de line-ingang van mijn iMac G5.

In het ergste geval zit je met een Trust hoofdtelefoontje die je op Marktplaats te koop kan aanbieden.

Gewoon proberen dus.

edit:

Mwah… MacMiep zegt dan weer dit:
[i:0b3d51bd45]Op Audio line-in kun je niet zomaar een microfoon aansluiten, deze geeft te weinig signaal om voor de computer waarneembaar te zijn. Beter is het de microfoon voor te versterken via een aparte versterker, mengpaneel of te kiezen voor een USB (of FireWire) oplossing.[/i:0b3d51bd45]

Via een iMic (voor de microfooningang) zou het wel gaan, maar een echte USB-headset werkt prettiger/beter.

Hallo Dick,

Bedankt voor je input.

Het blijkt dat de Trust headset zoals verwacht NIET werkt, niet op een iMacG5 en niet op een MacBookPro (MBP).

Ik heb ook een BlueTrek Blueteooth headset (zo’n ding dat je normaliter gebruikt om je mobiel handsfree te kunnen gebruiken) gekoppeld aan de MBP maar dan blijkt dat de flash movie van de LOI talencursus stopt met spelen zodra de luidspreker uitgang in het audio pref panel wordt veranderd van “ingebouwd” naar “Bluetrek”.

ITunes muziek wordt prima afgespeeld in de BlueTrek en ook de microphone werkt prima met de MBP dus het stoppen van de movie is geen hardware probleem maar een flash probleem.

Ik ben dus eigenlijk een beetje benauwd dat een USB headset een probleem zal geven met de flash movies van het LOI, immers je kan in de flash settings (Flash 9) wel de gewenste microphone kiezen maar niet de luidsprekers.

Ik heb nu een workaround gevonden door de BlueTrek vast te tapen aan de Trust headset en van de trust alleen de koptelefoons te gebruiken en van de BlueTrek alleen de microphone. Mijl op 7 maar het werkt wel.

Allemaal bedankt voor je input en groeten, Wim.