Hearst Magazines over op InDesign en de Creative Suite

Artikel op PDF-zone geeft aan dat de mega-uitgeverij Adobes Creative Suite in een PDF-workflow gaat inzetten voor het produceren van een aantal bladen: [quote:64c5439537][b:64c5439537]Hearst names Adobe CS--including Acrobat--as publishing platform[/b:64c5439537]

In announcing that Heart Magazines–one of the top New York publishers of “slick” newsstand magazines including such titles as Cosmo and House Beautiful–has switched to a full PDF publishing workflow based on its Creative Suite publishing platform, Adobe added a jewel to its crown of public mind-share.

The move enables Hearst to make its production workflows all-digital, and to manage hi-res artwork more efficiently with PDF. The first batch of titles moving over to the CS workflow includes the two mentioned above as well as Popular Mechanics, Marie Claire, and new publication Shop Etc., which will debut in August. The rest of Hearst’s books will convert by 2005.

“In addition to implementing a color-managed workflow and bringing prepress in-house, Hearst Magazines is leveraging the capabilities of Adobe PDF and InDesign CS to become more competitive,” says Ellen Payne, director of editorial operations for Hearst Magazines.

“Moving to InDesign CS has made it easier for our magazines to do their own prepress. We are saving significant amounts of time and money in design and production, while enhancing the quality of our magazine titles–making them even more enjoyable for our readers.”[/quote:64c5439537]

Da’s wel interessant, want Quark leek juist meer te gaan mikken op dit soort klanten en was juist een groot netwerk een zwakke plek in de Adobe-suite.

Ik kan me wel een enorme kostenbesparing bedenken met deze switch. Alleen op het PDF gebied is dit al een enorme tijdsbesparing. En met coloursync erbij? Goed bezig!

Voor nu is quark vooral ‘they talk the talk, but don’t walk the walk’.

uit de Print Buyer van juli 2004: [quote:5fe77dda14]Recommended Denmark (reclamebureau dat actief is in de scandinavische landen) meld een productiviteitsstijging van 70% na de overgang naar InDesign; onder andere door de betere import- en exportfaciliteiten en de directe koppeling met Illustrator en Photoshop. Ook had de onderneming meer dan 40.00 euro bespaard door bij de overgang naar OSX te kiezen voor inDesign ipv Xpress 6. [/quote:5fe77dda14]

Wow

Zo voelt het ook wel aan moet ik zeggen. Een vlottere workflow is het zeker nu ik een goede 3/4 jaar vrijwel uitsluitend met ID werk.

Tot ik van de week weer een drukker aan de lijn kreeg die vertelde dat mijn PDF niet goed was…

Bij het uitdraaien ging er iets mis. Ze gebruiken namelijk Xpress om de PDF in te zetten om 'm zo op inslag uit te kunnen draaien.

Niet iedereen is al zo ver vrees ik.

Deskman! Heb je de instructies die ik ooit hier heb geplaatst niet overgenomen dan?

PB me anders ff je mailadres... Krijg je mijn instructie vel voor drukkers en DTPers die met InDesign werken en aanleveren als cPDF...