Heb een MacMini, heeft Apple TV toegevoegde waarde?

Omdat ik een behoorlijke Apple fan ben, houdt deze vraag me al een tijdje bezig...
Ik heb in de woonkamer een MacMini (2012) staan, welke op mijn grote LED TV is aangesloten. Ik bedien dit met een draadloos toetsenbord en draadloos trackpad. Ik download films en series via nieuwsgroepen en zet deze op een harde schijf die vast aan mn MacMini hangt. Deze speel ik af via VLC of Plex. Muziek speel ik vanaf de MacMini, welke ik bedien via de Remote app op iPhone of iPad.

Mijn vraag is dus: Is er een toegevoegde waarde te halen uit een Apple TV? Zo ja, wat? Heb al best veel gezocht op internet, maar nog niet echt een concreet antwoord gevonden, ben benieuwd of iemand een leuke invalshoek heeft...

Alvast dank!!!

Met andere woorden, je bent opzoek naar een excuus om er eentje te kopen.
Maar nee het heeft geen enkele meerwaarde in mijn opzicht aangezien je al de beste 'Apple TV' (Mac Mini dus) aan je tv hebt verbonden.

Een ATV heeft in jouw geval geen toegevoegde waarde.

De toegevoegde waarde zou zijn als je je Mac Mini ergens anders neer zet, gewoon met een beeldscherm er aan en als computer gebruikt.

Ik gebruik mijn Apple TV vaak om wat foto's te delen vanaf mijn iPhone dmv van Airplay. Of als we met een groep mensen zijn en er komt iets ter sprake waar een filmpje op YouTube of iets dergelijks op van toepassing is dan stream ik dat even naar de TV. Hetzelfde geldt voor visite met iPhones die even hun foto's willen delen of een liedje willen laten horen. Ideaal.

Ik ben niet zo thuis in de MacMini dus weet niet of dit daar op ook mogelijk is.

Dank allemaal. Zocht inderdaad een excuus, haha...

@Jord Een Mac Mini is gewoon een complete Mac, dus die kan dat allemaal! ;)

[quote]
Zocht inderdaad een excuus, haha...
[/quote]

Ik bedenk er wel een wat dacht je hiervan. De Apple TV past qua kleur beter bij je televisie (mits die ook zwart is). Je Mac Mini kun je dan beter gaan gebruiken als mediacenter of gewoon als computer.

Hopelijk komt er eens een sofrware-update voor de Apple TV. De functies zijn nu echt nog beperkt, Safari moet er sowieso in!

Er zit toch ook een jailbreak aan te komen? Als je die uitvoert kun je tenminste meer.

Er zit al maanden een jailbreak aan te komen. :lol:

Maar dat die ook echt ooit nog gaat komen is maar zeer de vraag.

Er is nog geen enkele vooruitgang geboekt in de ontwikkeling hiervan in ieder geval.

De Apple-TV is kleiner en gebruikt een stuk minder stroom dan een volledige computer. Je kunt er echter geen dingen op opslaan, dus als je hem wilt gebruiken om films of muziek van een harde schijf af te spelen moet de computer waar de harde schijf aan hangt ook aan staan.

De mogelijkheden van de Apple TV zijn beperkter dan die van een volledige computer maar daardoor ook eenvoudiger in het gebruik.

Als je gewend bent je films met Plex of iets anders af te spelen zul je er wel tegen aan lopen dat je alleen mp4 bestanden kunt afspelen, dus als je mkv's hebt moet je ze eerst omzetten.

De leukste meerwaarde vind ik dat je heel eenvoudig dingen met airplay op je televisie kunt laten zien vanaf je telefoon. Dat werkt echter natuurlijk alleen als je een iPhone (of iPad) hebt.

Koop een 60 inch tv voor in de slaapkamer. Dan heb je een reden om een atv te gaan halen.:evil:

Om een ATV goed te vinden, moet je Apple fan zijn. Als je geen roze bril hebt, is het een duur on-ding die slechts een paar formaten aankan. Bijna alles wat je downloadt, doet het niet voordat je het eerst hebt omgezet. Vrijwel alle concurrenten zijn flexibeler. Mijn oude LG BR-speler leest alles foutloos van mijn gedeelde mappen en NAS-server.