Heb Final Cut Express binnen: WOW!!!!!!!

Tsja, ik kon niet wachten na jaren Imovie. Nu een betaalbare Final Cut Express..... Jammer dat je geen Imovie2 kunt openen. Wel Imovie 3.... maar ja, die heb ik nog niet!! Wel kun je bestanden importeren maar dat maakt het niet makkelijker op.

Mocht iemand van jullie al ervaring krijgen of hebben dan communiceer ik graag met u/jou/gij/du/you!!!

Paul

Nou, ik ben heel benieuwd naar je ervaringen, ik denk er over om hem ook aan te schaffen.

Paul, misschien wil je een artikeltje schrijven over Final Cut Pro Express?

Adriaan

geef me nog ff de tijd e.e.a. uit te zoeken? :wink:

Jammer dat er geen geprinte versie van de manual is bijgevoegd. De tutorial op DVD is wel aardig, maar elk oppervlakkig. Op mijn iMac 800 15" gedroeg FCE zich gisteravond wel erg instabiel. Kreeg keer op keer een onverwachts einde van het programma.

Verder ? 399 is wel erg wrang tov de US $ 299…

Het is wrang, klopt..... wellicht hadden we het gewoon uit de States moeten halen...... maar ja, ik was wat ongeduldig omdat ik het nu nodig heb....

Heb nog geen onstabiliteit ontdekt overigens.
De manual op PDF is normaal tegenwoordig. De DVD is in elk geval een ontspannende manier om de basis te leren kennen. Eerlijk gezegd ben ik gewoon te lui om te lezen maar een dvdtje kijken is toch wel leuker :wink:

Succes ermee!

Paul

weet al iemand het verschil tussen final cut pro en expres dat zou ik namelijk willen weten anders spaar ik nog even door

joh, kiek ff op de apple site.... ik zou alleen maar doorsparen als je denkt het echt nodig te hebben... anders zou ik voor die 1000 euro wel wat anders kopen (-:

paultje

ja maar daar kom ik nou net niet uit ik bedoel ik heb daar al zitten spitten maar ze zijn er niet echt duidelijk wat kan ik niet wat ik wel mat final cut pro kan ?

[quote:c4495a996e="marchel"]ik heb daar al zitten spitten [/quote:c4495a996e] Je moet ook gewoon oppervlakkig kijken ;) Dan zie je als een van de eerste dingen op de FCE pagina:

[b:c4495a996e]Do you need Final Cut Pro? [/b:c4495a996e]

[i:c4495a996e]While there are many advanced capabilities in Final Cut Express, Final Cut Pro is the software of choice for film and broadcast professionals.[/i:c4495a996e]

Here are some of the reasons why:
[b:c4495a996e]Scalable:[/b:c4495a996e] Capture and edit HD, SD, DV, and analog video and film-based projects*

[b:c4495a996e]Flexible:[/b:c4495a996e] Offline/online workflow including the space-saving OfflineRT*

[b:c4495a996e]Open:[/b:c4495a996e] Support for OMF, EDLs, batch lists, AfterEffects and FXScript plug-ins

[b:c4495a996e]Robust:[/b:c4495a996e] 24 fps editing, real-time 3-way color corrector, logging and batch capture, advanced key-framing, serial device control

nou ik zal nog eens kijken bedankt

als ik een filmpje op laag 1 heb staan en ik wil een photoshop plaatje door het beeld laaten komen en gebruik daar laag twee voor dan kon ik in fcp op een tijd balkje markers plaatsen van start en stop punt volgens mij kan dat met fce niet

en dat is nou net belangerijk voor mij
om dvd menus te maaken en zo