Heb ineens geen geluid meer? HELP

Ik ben 1 dag ziek, 1 dag iemand anders op mijn computer en mijn geluid doet het niet meer. Ik ken mijn geluid ook niet instellen, want alles wordt grijs weergegeven, zelf geluidseffecten kan ik nu niet veranderen. Wi kan me hier bij helpen? Ik werk met een MacPro Dual-Core Intel met Mac OS X 10.4.11

had ik net ook toevallig! heb m herstart en toen was het weer oke!

Helaas herstart helpt niet, want dat is hetgeen wat ik altijd als eerste doe bij dit soort problems. Ook als ik op mijn toetsenbord typ op de geluidssymbooltjes kan ik niets veranderen/wijzigen

sorry! dan weet ik t ook niet!

Probeer dit eens: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300832

ha, heb dat ook eens gehad.. had toen met mijn koptelefoon perongeluk mijn optische geluid aangeschakeld. Brand er een rood lichtje in je koptelefoonaansluiting?

jrnnnn

Men vraagt om audio/midi-configuratie te kijken en dan naar uitvoer, maar ook dat is allemaal grijs, alsof hij ineens helemaal geen geluidsinstallatie heeft. Niet extern en niet intern. Hoewel als je de computer herstart, de computer wel het opstartsignaal geeft.

En die koptelefoonuitgang?

nee er zit niets in mijn koptelefoonaansluiting

toevallig een isub aangesloten? koppel deze dan los en herstart.

Uhm misschien ben ik niet echt slim met de mac, maar wat is een isub? :oops:

isub is een surround box

Lijkt vaker voor te komen: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1536443#1536443

ik heb 2 kleine boxjes op de computer aangesloten, maar ook die doen niets en ook die worden niet meer gezien. Alles heeft gewoon zonder enig probleem vanaf het begin af aan gewerkt

Misschien een stomme vraag maar, je weet zeker dat ze nergens aan hebben gezeten qua bekabeling?

[quote:68c39b3dda="Oppie"]Lijkt vaker voor te komen: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1536443#1536443[/quote:68c39b3dda]

Heb ik doorgelopen en allemaal uitgevoerd, maar lees nogmaals deze gehele topic.
Hij ziet bij mij uberhaupt geen uitvoer, ook niet van de computer zelf. Alles wat je zou moeten kunnen instellen wat betrekking heeft op het geluid wordt grijs weergegeven.
Dus ook als je bv op het toetsenbord het geluisdsignaaltje intypt om bv harder of zachter te zetten, dan krijg ik een grijs speakertjes met een verboden symbooltje eronder (rondje schuin streepje erdoor)

[quote:f1046cf6c4="Electr0n"]Misschien een stomme vraag maar, je weet zeker dat ze nergens aan hebben gezeten qua bekabeling?[/quote:f1046cf6c4]

Of ze er aan hebben gezeten kan ik nog niet achterhalen, omdat ik die jongen niet kan bereiken. Maar heb de bekabeling gechecked en nog eens een keer herstart, maar geen enkele verandering.

had ik gisteren ook maar er stond bij een verkeerd apparaat geselecteerd bij systeemvoorkeuren/geluid stond iets van soundflower. ik heb toen interne luisprekers geselecteerd en toen werkte het weer.

[quote:2e885d0410="maud"][quote:2e885d0410="Electr0n"]Misschien een stomme vraag maar, je weet zeker dat ze nergens aan hebben gezeten qua bekabeling?[/quote:2e885d0410]

Of ze er aan hebben gezeten kan ik nog niet achterhalen, omdat ik die jongen niet kan bereiken. Maar heb de bekabeling gechecked en nog eens een keer herstart, maar geen enkele verandering.[/quote:2e885d0410]

Mja daar hoef je niet voor te bellen lijkt me?
Misschien dat ze ene koptelefoon achter in hebben gestoken, maar in het verkeerde gaatje alles terug hebben gestoken.

daar ziet hij bij mij dus helemaal niets staan, dus laat staan dat ik iets kan selecteren