Heb je een iPhone 3GS? Bevriest je scherm soms ook?

Mijn iPhone 3GS heeft sinds ik 'm heb dagelijks een paar keer last van een vastlopend scherm. Je bent dan bezig (maakt niet uit in welk programma, wat ik aan het doen bent, soms gewoon in het home scherm) en dan heeft m'n vinger ineens geen invloed meer op het scherm. De boel is bevroren. Ik kan dan swipen wat ik wil... zonder enig effect. Maar... de iPhone is [b:4e892b06a3]niet[/b:4e892b06a3] vastgelopen.

Ik kan het scherm weer aan de praat krijgen door:

  1. op de home button te drukken (werkt niet altijd, soms stopt het programma wel, maar is je homescreen alsnog bevroren)

  2. op de slaap/wek button te klikken op de bovenzijde van de iPhone (en dan weer slide to unlock)

  3. de iPhone 3GS te [b:4e892b06a3]schudden[/b:4e892b06a3] (echt waar!)

Vaak gaat het dan weer een tijd goed. Soms uren, soms slechts 5 minuten. Volstrekt willekeurig.

Ik heb het soms ook als iemand belt. Opnemen werkt dan niet.

Hier twee video’s van anderen van anderen met dezelfde ervaring:
http://www.youtube.com/watch?v=Aif-nsjk3pk
http://www.mediafire.com/?sharekey=9d4c998e4e7140b21bee9a6e9edd9c76e04e75f6e8ebb871

Over dit random freeze/lock-up probleem zijn op internet diverse discussie te vinden:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2087565
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2061919
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2050675
http://forums.ilounge.com/showthread.php?t=248069
http://www.redflagdeals.com/forums/showthread.php?t=765511

In eerste instantie dacht ik te maken te hebben met een software probleem dat wel opgelost zou worden in de iPhone 3.1 Software Update. Maar in de bovenstaande discussies blijkt dan niet alle iPhone 3GS gebruikers hier last van hebben en dat mensen die het probleem wel hadden bij de Apple Store een nieuw exemplaar kergen en daarna er nooit meer last van hadden.

Bij een gebruiker is - met succes - in de Apple Store alleen het [b:4e892b06a3]iPhone 3GS scherm[/b:4e892b06a3] vervangen. Dus wellicht is dat de boosdoener.

Nu ben ik van plan naar T-Mobile te gaan, maar het vervelende: de kans dat dit bevriezen zich voordoet terwijl ik in de winkel sta is klein. Plus: erg slim zijn ze ook niet bij T-Mobile. Die zeggen: doe een restore (dit is tijdrovend en niet de oplossing). Daarnaast heb ik ook weinig zin om mijn iPhone een paar dagan/weken kwijt te zijn indien ze het nodig vinden om 'm naar de reparatie te sturen.

[b:4e892b06a3]Zijn er hier 3GS gebruikers met hetzelfde probleem? Ben je ermee naar de T-Mobile shop gegaan? Wat was hun antwoord/oplossing?[/b:4e892b06a3]

Hm... Ik heb tot nu toe wel een keer gehad dat zoomen in Safari niet meer wilde werken. Toen heb ik de iPhone herstart (dus niet alleen Safari!) en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad.

Maar goed om het in de gaten te houden dus…

Ik heb dat ook een keer gehad, als het vaker gaat gebeuren ga ik terug naar de winkel, zolang het bij een enkele keer blijft laat ik het zo.

Hmm, ik heb het zelf heel soms als ik word gebeld en dan kan ik niet opnemen omdat hij totaal niet meer reageert. De 3GS van een vriend van me liep altijd vast (het scherm bevroor na een paar letters voor ±5 sec.) als hij spotlight gebruikte, is naar de store teruggegaan en die zeiden dat hij hem moest herstellen. Dat heeft hij gedaan en nu heeft hij er geen last meer van...

Nog nooit gehad, raar..

Ik heb exact hetzelfde probleem met de 3GS. Het tijdelijk bevriezen van het scherm maakt hem praktisch onbruikbaar. Hij is inmiddels teruggestuurd naar de winkel. Ik heb er heb er vorige week een [url=http://www.examedia.nl/x01/probleem-met-touchscreen-iphone-3gs.html]stukje over geschreven[/url] en daar ook wat reacties op gekregen. In de VS is dit probleem ondertussen al redelijk bekend, o.a. via jouw links naar het Apple forum.

Apple moet dus ondertussen weten dat er iets aan de hand is. Het irriteert mij dan ook dat er nog geen officieel statement is over dit probleem. Zelfs al betreft het een klein percentage van de toestellen, iedereen die dit heeft vraagt zich af wat er aan de hand is (softwarematige of hardwarematig probleem, ligt het aan de apps, e.a.) en krijgt het advies om de telefoon opnieuw te installeren (wat dus niet helpt). Apple wil natuurlijk negatieve publiciteit voorkomen, maar niets zeggen kan uiteindelijk meer schade opleveren. Op de troubleshooting pagina van Apple word je niets wijzer.

Probleem is ook dat ik hem niet via T-Mobile heb, maar via een winkel (Phoneshop) die hem simlockvrij uit Italië heeft geïmporteerd. Eventjes teruggaan en omruilen is dus wat lastiger dan die Amerikanen die gewoon even langs de Genius bar in de Apple store gaan (en direct een nieuwe meekrijgen).

Nooit last van gehad. (geen jailbreak of unlock hier)

Voor de duidelijkheid: ik maak ook geen gebruik van een jailbreak of (illegaal) unlocked toestel. Het probleem deed zich nieuw uit de doos voor.

'Gelukkig' ik ben niet de enige met een bevriezend scherm. Ook ik heb alle gangbare procedures doorgelopen, alle apps eraf, alleen de standaard erop. Harde reset, Hersteld via iTunes en hem als nieuwe iPhone gconfigureerd. Helpt allemaal niet. Ik had ook gehoopt dat het met de laatste update verholpen zou zijn, maar nee dus. Ik heb de 3Gs nu 3 weken.......

Hij bevriest, is met een paar handelingen zo weer op te lossen, home-knop en dan even in de slaapstand zetten, maar je bent daarna wel kwijt waar je mee bezig was, bijv. het tikken van een mailtje of het bijwerken van de agenda.

Lastig en soms dus frustrerend.

Hopelijk komt er gauw een oplossing!!

Mijn iPhone is na een week weer terug en gerepareerd. Volgens de nota is de 'digitizer' vervangen (oftewel het aanraakgevoelige toplaagje van het scherm). Tot nu toe geen vastlopers meer gehad...

Ik heb dit probleem ook. En ik had stille hoop dat het nu met 3.1.3 zou werken, maar helaas.

Wat is nu de beste weg om reparatie/vervanging te oganiseren? Ik baal er enorm van. Het abbo bij TMobile heb ik alleen afgesloten voor de iPhone, en nou betaal ik dus per maand een hoop geld voor een Telefoon waar ik niet gelukkig mee ben.

Dus wat is de beste weg om te bewandelen?

Groet
M.

Ik denk dat de beste oplossing in de posting boven je staat.

Terug naar T-Mobile dus.

[quote:0d01efc082="iremco"]Ik denk dat de beste oplossing in de posting boven je staat.

Terug naar T-Mobile dus.[/quote:0d01efc082]

Ja maar ik bedoel dus: de beste organisatie daarvan.

Ik wil niet straks in de winkel staan en afgescheept worden met zo’n bekend l*l verhaal van “herstel hem maar via iTunes” etc. dat heb ik namelijk al meerdere keren zonder succes gedaan.

Dus vandaar: wat is de beste weg? Toch TMobile? Of eerst elders?

Thanks
M.

Haha ik las de topic titel. En dacht dat het te maken had met het koude weer haha. Ik zag het al voor me, met ijskristalletjes erop haha.

Bel eens met T-Mobile klantenservice, is gratis vanaf je iPhone (of in elk geval vanaf je T-Mobile nummer), en via de telefoon zijn ze vaak een heel stuk coulanter dan in de winkel.

En als alles niet werkt, vraag je of ze je door willen verbinden met de afdeling Opzeggingen (werkt vaak bij internetproviders…).

Ik heb inmiddels de reparatie papieren in huis.

Ik ga alleen mijn iPhone echt niet onverzekerd zomaar in zo’n retourenvelop doen. Als het kwijtraakt ben ik de sigaar.

Dat wordt morgen even aangetekend op de bus.

Voor de zekerheid heb ik ook een filmpje gemaakt waar het probleem van mijn iPhone op te zien is.

http://www.marius-muziek.nl/defect/

Het is maar een kort filmpje, want het geheugen van de camera (andere telefoon) was vol GRRR. Maar goed, je ziet het toch goed.

Groetjes
Marius