heb mijn sleutelhanger gemolesteerd!! :(

Ik wou mijn nieuwe wep key invoeren voor mijn draadloze netwerk (sitecom niet airport) maar ik kon nergens vinden waar ik de reeds ingevoerde wepkey kan aanpassen.

ik had de key in de router aangepast en osx gaf vervolgens alleen aan dat het geen verbinding meer kon maken. Geen mogelijkheid om de key opnieuw in te voeren dus

afijn toen ben ik naar de sleutelhanger gegaan en heb de wepkey opgezocht en verwijderd.
daarna kon ik het wel weer invoeren.

Echter bij elke applicatie waar om een wachtwoord wordt gevraagd zijn al mijn wachtwoorden kwijt, iChat Mail. ze vragen nu elke keer als ik ze opstart om mijn wachtwoorden, ook als ik ze opnieuw toevoeg aan mijn sleutelhanger, dan nog moet ik ze bij het herstarten van de applicatie opnieuw invoeren

AARGH! 3x wachtwoord opgeven als ik een app start, heeel irritant

wat heb ik fout gedaan?
hoe kan ik dit oplossen?

ik heb al geprobeerd de sleutelhanger te herstellen (EHBO)
maar dan geeftie aan dat er geen problemen zijn gevonden.

Ik heb dit probleem regelmatig met mail (gebruik pop van gmail) en ook wel eens met Cocktail.... Sorry maar ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.....

[quote:0c3c42881b="sic-one"]Ik heb dit probleem regelmatig met mail (gebruik pop van gmail) en ook wel eens met Cocktail.... Sorry maar ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.....[/quote:0c3c42881b]

nee he is niet af en toe maar constant bij ALLE wachtwoorden die ik moet invoeren, zowel internet sites als applicaties, alle wachtwoorden zijn gewoonweg en als ik aangeef om ze te bewaren worden ze NIET bewaard,

snappie?

dan zou ik eens proberen je preferences enzo van sleutelhanger weg te gooien... Misschien dat dat helpt....

Zo te horen is je sleutelhanger beschadigd. Het beste is oim jou hele sleutelhanger weg te gooien, en een nieuwe aan te maken. Dan komen die vervelende meldingen ook niet meer.

ps: een deel van de sleutelhanger problemen worden ook opgelost door Tiger upgrade

In de sleutelhanger toegang heb je toch een knopje "Reset Keychain", wellicht kan dat helpen :)

hoe heet dat in het nederlands?

kan het niet vinden