Hebben jullie problemen met 'bijlagen' naar HetNet?

Het viel me op en ik vroeg me af of dit een reden heeft: Ik heb verschillende mensen die hetnet.nl hebben als e-mailadres op m'n dak gekregen omdat ze m'n bijlagen niet kunnen openen. Het gaat dan om PDF files zover ik weet. Ze geven ook vaak een melding dat Outlook het niet accepteert ofwel 'ontoegangelijk maakt'. Ik denk niet dat het aan Outlook ligt: het viel me op dat het allemaal hetnet.nl gebruikers zijn.

Wie heeft hierin dezelfde ervaringen en waaraan zou het (kunnen) liggen?

Paul

Volgens mij ligt het aan Outlook Express. "Outlook het niet accepteert ofwel 'ontoegangelijk maakt". Dit doet outlook wel vaker. Je kan je als volgt oplossen:

In de opties van Outlook Express heeft u een optie aangevinkt die het openen van bijlages onmogelijk maakt. Deze vind u in Outlook Express onder Extra>Opties en dan Tab Blad Beveiliging. Daar heeft u een vinkje staan bij “Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan”, deze kunt u weghalen en dan zult u weer bijlages moeten kunnen openen.

Gebruik je toevallig Eudora? En hebben die hetnet-mensen Outlook 2002 (XP)? Dan kan dat kloppen. In Outlook '02 zit kennelijk een bug. Lees er [url=http://www.eudora.com/techsupport/kb/2453hq.html]meer[/url] over.

[quote:ce55626139="imar"]Gebruik je toevallig Eudora? En hebben die hetnet-mensen Outlook 2002 (XP)? Dan kan dat kloppen. In Outlook '02 zit kennelijk een bug. Lees er [url=http://www.eudora.com/techsupport/kb/2453hq.html]meer[/url] over.[/quote:ce55626139]

Niet overbodig te zeggen: het zijn inderdaad windows gebruikers en, laten we aannemen XP?!

[quote:ad2a2f6854="Paul"][quote:ad2a2f6854="imar"]Gebruik je toevallig Eudora? En hebben die hetnet-mensen Outlook 2002 (XP)? Dan kan dat kloppen. In Outlook '02 zit kennelijk een bug. Lees er [url=http://www.eudora.com/techsupport/kb/2453hq.html]meer[/url] over.[/quote:ad2a2f6854]

Niet overbodig te zeggen: het zijn inderdaad windows gebruikers en, laten we aannemen XP?![/quote:ad2a2f6854]

P.S. ik gebruik Entourage en Mail: beide hetzelfde probleem :cry:

kijk nog maar eens naar de instellingen in OE, ik krijgt dagelijks mensen aan de lijn met dit probleem.

ALs je het zeker wilt weten, vraag dan of ze Outlook of Outlook Express hebben. Als het OE is, laat ze dan het vinkje uitzetten. Dat is waarschijnlijk de oplossing van je probleem.
OE kan deze optie uitzich zelf aanzetten en dan kun je geen bijlagen meer openen tot dat je die optie weer uitzet.

Ik zip alles alvorens ik iets doorstuur naar iemand met een windows-machine maar ook naar iemand met een mac met Outlook.

Weet je zeker dat je het als attachment mee stuurt en niet direct in de mail? Mail/Entourage hebben de neiging om ze dan op een andere manier mee te sturen die niet helemaal overkomt bij de mensen van de andere kant ;-) Pas nog last van gehad.

Ik drag en drop altijd mijn PDF op mijn nieuwe mail , maar dat gaf dus problemen. Probeer is echt op de kneuzen manier een attachment toe te voegen en hem dan opnieuw te sturen… Misschien dat dat helpt.

Dit zou best eens kunnen. Ik heb inderdaad weleens een opmerking gehad van iemand die zei dat men het 'in de mail' zag en 'er zat geen bijlage bij'. Die opmerking begreep ik niet echt, maar dat zou best eens gerelateerd kunnen zijn aan het probleem.

Gre.

Paul