Hebben software download accelarators zin?

Beste Mensen

Hebben ze zin en
welke gebruiken jullie dan om de download te versnellen

gr cles

[quote:f213a3c6e8="cles"]Beste Mensen

Hebben ze zin en
welke gebruiken jullie dan om de download te versnellen

gr cles[/quote:f213a3c6e8]

Ik gebruik ze zelf niet, maar het schijnt dat sommige idd werken… Ik vind het maar onhandig een extra programma voor het downloaden, om die paar kb’s… Safari will do…

Het enige wat ik lees/hoor is dat de download accelerators alleen maar voor ellende zorgen. Aan mijn osx geen polonaise.....

De meeste (moderne) browsers, Safari, Firefox, hebben al een soort download accelerator ingebouwd.

Heb zelf ooit een keer SpeedDownload gebruikt, maar maakte geen verschil, haalde nog steeds 350kb/sec…

[size=9:6ef3ad29c5]Tegenwoordig 4mbit, 520kb/sec strak :P[/size:6ef3ad29c5]

Het vervelende met safari en bv camino vindt ik dat je d/l niet kan laten cue'en. Als ik bv meerdere bestanden (meer dan 4) wil d/l dan slokt dit alle bandwidth op en valt er niet meer te surfen. Dit is de enige reden waarom ik een aparte downloadmanager gebruik.

Of is dit ook in te stellen in de managers van safari, camino?

De gaan absoluut niet sneller dan je verbinding toelaat. Te truuk is dat ze meerdere verbindingen leggen. Kennelijk heeft dat bij sommige (USA?) providers zin, in Nederland heb ik er nog nooit iets sneller mee kunnen downloaden. Modem, ISDN en ADSL geprobeerd, het maakt geen hol uit. Er is eéén handige functie, dat is dat je makkelijk downloads in een wachtrij kunt zetten. Als je modemt kun je dan je linkjes bewaren en in één keer ophalen. Meer nut heeft het allemaal niet. Ik heb dus maar geen upgrade SpeedDownload gekocht....

Ik heb wel een keer gemerkt, was nog op mn stage, dat het wel zin heeft in een bedrijf waar meerdere mensen zitten te internetten.

Toen heb ik een test gedaan.
We hadden een Power ADSL 8Mbit…
Op een machine zonder Download Accelerator een bestand gedownload (bij Apple van de server).
Die liep met ± 50kb/sec… (na fftjes afgekapt)

Op een andere machine met download accelerator liep dezelfde download met ruim 800kb/sec…
Nee, geen proxy…

Alleen belden toen andere personen binnen het bedrijf dat internet zo traag was :stuck_out_tongue:
En ik stug antwoorden: ‘Mwoah, weinig last van’ :smiley:

Maar in een thuis situatie heb ik nooit verschil gemerkt tussen wel of geen downloadaccelerator.

[quote:b88c3e6302="maceddy"] Alleen belden toen andere personen binnen het bedrijf dat internet zo traag was :P En ik stug antwoorden: 'Mwoah, weinig last van' :D[/quote:b88c3e6302]

Haha, daar kan ik echt lol om hebben

De werking kan bij het downloaden op een ftp server heel handig zijn: stel, de server heeft een 10 Mbit verbinding en er mogen 10 mensen iets downloaden. Dit levert ongeveer 100 kb/s op, 1Mb/s in totaal. Wanneer je download versneller nu 3 spots weet te bemachtigen, kun je 300 kb/s halen, enzovoorts.

In Nederland zijn de meeste ADSL/ kabelverbindingen hooguit 2 Mbit, wat goed is voor een dikke 200 kb/s. Bij snelle servers zul je dan ook eerst tegen de beperking van je eigen ontvangstvermogen aanlopen.