Hedelberg Primesetter, Ervaringen?

Sinds 2 jaar heb ik nu een Heidelberg Primesetter + Glunz Jenzen OLP. Niets anders dan drama. De een na de andere verstoring, stof, vastlopers, en vandaag mijn fixeerbad wat in zijn geheel leeg liep. In die 2 jaar dat ik hem nu heb staan is de leverancier ik denk al een 100 x langsgeweest om de verstoringen te verhelpen, even gaat het goed, maar dan begint de ellende weer. Iedere keer een zgn. andere oorzaak, dan weer te warm, dan weer te vochtig, en zo komen ze iedere keer weer met een andere oorzaak. Wars van onderhoudscontracten heb ik deze uit principe niet afgesloten omdat ik vindt dat een machine van zoveel geld goed behoort te presteren. Als er iets kapot gaat door achterstallig onderhoud of door een eigen oorzaak neem ik daar het risico zelf voor. Hiervoor een Heidelberg Quasar gehad voor 5 jaar. Geen enkele keer een echte verstoring gehad, een keertje een pompje en dat was het wel. Uiteraard heeft de leverancier iedere keer de verstoringen verholpen, met daarop volgend de rekeningen, die ik uiteraard niet betaalde. Na 2 jaar is er ten einde raad een Technicus uit duitsland gekomen die na 2 dagen constateerde dat het kwam omdat, en lach niet, IK ROOK! Nu kan ik me daar iets bij voor stellen als je met een aantal mensen de hele dag door rook de machine in staat te blazen. Maar vanaf dag 1 heeft deze machine problemen gegeven, de Quasar geen enkele keer. Ik ben de enigste die rookt, zit er 10 meter vandaan en de hele dag is er een luchtstroom vanaf de Primesetter mijn kant op. Nu is mijn vraag, want volgens de leverancier ben ik natuurlijk de enigste in heel Nederland die deze problemen heeft, zijn er wellicht onder mijn mede MacOSX'ers soortgelijke ervaringen met deze machine. Ik weet dat er in Nederland meer staan of gestaan hebben.

Tetterode zeker?

Hoezo? ervaringen? [quote:6acd549037="jan jansen"]Tetterode zeker?[/quote:6acd549037]