heeft iemand ervaring met MAXTOR externe harde schijven?

hoi,

heeft iemand misschien ervaring met MAXTOR externe harde schijven? Ik zag ze net staan bij office centre.

bedankt, frans

Ja, heb een 200 gb aangeschaft.

Gewoon formatteren hfs+ en eventueel partitioneren.

Programma dat er bij zit niet geinstalleerd.

Enige is dat schijf wel wat geluid maakt. Maar niet overdreven storend.
Bovendien kan je het ding ver weg plaatsen door de redelijk lange kabel.

ik heb een 120 gieg interne, nooit problemen.

Ik heb de 250 GB FireWire schijf voor het maken van backups. Gekocht bij [url=www.bechtle.nl]Bechtle[/url]. Vergelijk de prijzen eens goed voordat je bij Office Center bestelt. Dat is niet echt een plek om zulke spullen voor een goede prijs te kopen.

De schijf zelf is prima. Lekker stil en snel.
Heeft een losse adapter voor de stroomvoorziening, waardoor de kast van de schijf relatief klein is.
Achterop zitten twee FireWire aansluitingen, zodat ik mijn schijven door kan lussen.

Top!!! (2 x 250 gig one touch)

weet iemand of die problemen die er waren met externe harde schijven en systeem 10 of die zijn opgelost?

Als ik die maxtor schijf wil formatteren maakt het dan nog uit of ik dat vanuit classic doe of van osX?

Je zou in ieder geval de firmware van de harde schijf moeten bijwerken naar versie 1.1 of zoiets. Volgens systeemprofiel hebben mijn schijven firmware 2.0, dus dat zal dan wel goed zijn.

Ik heb ze gewoon vanuit OS X geformatteerd. Geen enkel probleem.

[quote:0a5d0cfca9="macpro"]Je zou in ieder geval de firmware van de harde schijf moeten bijwerken naar versie 1.1 of zoiets. Volgens systeemprofiel hebben mijn schijven firmware 2.0, dus dat zal dan wel goed zijn.

Ik heb ze gewoon vanuit OS X geformatteerd. Geen enkel probleem.[/quote:0a5d0cfca9]

mooi! thnx

hoe heb je ze geformatteerd? HFS+ of met journaling?

HFS+ met journalling. Die zet ik gewoon overal standaard aan. Mijn Macjes zijn zoooooooooo snel, dat merk ik toch niet. :wink:

thnx, mijn meisje is nu net weg om een 200 GB schijf te halen, zal straks wel even laten weten of het allemaal is gelukt...

:smiley:

Heb een 160 GB gekocht. Ik vind hem erg stil, zet hem alleen niet op het voetje, die zit namelijk een beetje lossig waardoor die het geluid alleen maar versterkt. Het best is om er een zachte muismat of iets dergelijks onder te leggen je je hoort hem helemaal niet.

Ik heb 2 Maxtor schijven in mijn G5 en dat gaat lekkor. 1 zat er bij, de ander is bij Computerland gekocht.

Ze zijn allebei 160 GB alleen de ene geeft aan 152,7 GB en de andere 149,1 GB nadat ze geformatteerd zijn. De ene wordt ook herkend als “Maxtor 6Y160M0” en de andere als “ST3160023AS” (zonder Maxtor erbij) dus waar dat op slaat weet ik dan weer niet.

Wel met OSX formatteren als je Panther / Jaguar gaat gebruiken. Voor Panther zou ik altijd journaled kiezen behalve wanneer je zeer zwaar audio / video gaat streamen / editen.

[quote:13c030d758="colpolyp"]...en de andere als "ST3160023AS" (zonder Maxtor erbij) dus waar dat op slaat weet ik dan weer niet.[/quote:13c030d758] Dat slaat op het feit dat je een Seagate Baracuda schijf hebt en geen Maxtor. :wink:

Seagate Baracuda ST3160023AS

In dat geval ben ik opgelicht door mail-a-mac want op de factuur staat toch echt een Maxtor!

hij staat en werkt als een trein!

[img:8d3604a398]http://home.wanadoo.nl/franzle/macosx/maxtor.jpg[/img:8d3604a398]

bedankt voor de reacties :smiley:

moet je die schijf altijd eerst 'unmounten' voor je hem uit zet? Ik kan er niet echt iets over vinden in de handleiding...

Ja je moet hem unmounten door hem te ejecten. (icoon in de prullenbak).

Veel mensen zeggen “ach joh dat doe ik nooit” maar die kunnen wachten op de dag dat de data beschadigd is.

[img:8911287ad5]http://www.iruben.com/uploads/download.php?image=827[/img:8911287ad5] Mijn "Tera Tower" :lol:

4x 250 GB Maxtor

vette shit! :D