Heeft iemand nog tips om systeem sneller te maken?

Tja, ook de reviews op Versiontracker zijn erg goed, 4,5 van de 5. Nu zijn er wel zo'n 172 Reviews, dus vallen de negatieve weg bij de positieve. Ik heb 1 slechte ervaring er mee gehad en van een aantal mensen ook negatieve berichten gehoord, dus vandaar dat ik het even aangeef.

Ik ga overigens JFS Journaling File System aanzetten, aangezien het niet persé hoeft te vertragen, maar mogelijk zelfs zou versnellen, bijvoorbeeld het opstarten. Ik wil dat wel eens zien… :wink:

Update: Hier iets van degene die Cocktail heeft gemaakt: “Please remeber that you should not work while Cocktail is running. It could make damage to your filesystem and besides some of the tasks require lot of CPU. I can´t make it possible to the users to repair permissions and re-prebind files at the same time because it is really not recommended to do so. Regards, Kristofer Szymanski (developer of Cocktail)”
Dus even opletten, misschien heb ik dat ook wel gedaan terwijl Cocktail bezig was… :?

Hmm, Cocktail 2.0... Een nieuwe versie.... :? Ga ik toch maar weer eens proberen! :D

Klopt, je moet cocktail niet draaien als je andere dingen doet. Cron scripts uitgezonderd. Ik probeerde m'n permissions te fixen terwijl ik met iTunes aan de gang was, dat ging dus niet goed. Als alle andere dingen uitstaan wil 't prima...

Hier nog ff een tip die ik zonet las: zet je muis en keyboard speed zo hoog mogelijk, dit helpt met scrollen en os x reageert sneller op muis en keyboard commando’s. Werkt erg goed bij mij.

Ik heb net geprobeerd om met proces wizard wat processen meer priority te geven. Dock en Finder wat hoger gezet, samen met de tip ui mijn vorige post lijkt het wel of ik een compleet nieuwe computer heb zo lekker loop 'ie nu :D nu nog ff kijken of ik de finder en dock al bij de boot belangrijker kan krijgen, dat zou helemaal super zijn.