Heeft iemand tips?

Er is mij gevraagd een website te bouwen wat vergelijkbaar is met http://www.kreidlerparts.com/scripts/parts_cat.asp?gid=4

Het is ook voor kreidleronderdelen, maar het moet er mooier uitzien.
De opdeling in categoriëen moet ook blijven en er moet een zoekfunctie opkomen.
Het systeem van het winkelkarretje moet ook blijven, maar je hoeft niet online te kunnen bestellen.
Verder moet het makkelijk up te daten zijn.

Waar kan ik dat het beste in voorelkaar krijgen? Ik heb namelijk geen ervaring in php of asp.
Misschien dat ik wat verder kom met wat tips?
Alvast bedankt voor reacties.

Een tutorial php lijkt mijn onmisbaar...

Dat soort dingen krijg je dus voorelkaar in PHP? Ik heb al even rondgekeken naar php, maar het meeste wat ik vind gaat ove het aanmaken van gastenboeken ed. Is php een beetje vlot op te pikken of is het verstandig om te kijken of iemand anders dit op kan lossen, denk je?

Dat hangt van jezelf af natuurlijk. We kunnen hier inmogelijk beoordelen hoe intelligent jij bent en wat voor ervaring je hebt.

Persoonlijk vond ik PHP erg makkelijk op te pikken, maar als je geen programmeer of scripting ervaring hebt kan de leercurve wel erg stijl zijn…

Wel geld dat PHP waarschijnlijk makkelijker onder de knie te krijgen is dan ASP. Koop eens een goed PHP boek, en denk niet “ik redt het wel met wat online tutorialtjes” maar pak een boek en begin aan de basis. Je ontdekt snel genoeg of je het snel oppikt en toe bent aan het grotere werk.

Groet, Arjan

Danku,

Heb je nog tips voor een goed boek?
Er zwerft nogal wat rond aan boeken, en je moet er maar net de goede tussenuit pikken.

Met Dreamweaver MX kun je redelijk makkelijk dynamische pagina's ontwerpen. Er zitten een heleboel standaard 'behaviours' in DreamWeaver om allerlei queries op een database uit te voeren.

Verder zou je kunnen kijken op Sourceforge, waar veel kant en klare systemen zoals een Shopping Cart gratis wordt aangeboden.