Heeft iemand tips?

Er is mij gevraagd een website te bouwen wat vergelijkbaar is met http://www.kreidlerparts.com/scripts/parts_cat.asp?gid=4

Het is ook voor kreidleronderdelen, maar het moet er mooier uitzien.
De opdeling in categoriëen moet ook blijven en er moet een zoekfunctie opkomen.
Het systeem van het winkelkarretje moet ook blijven, maar je hoeft niet online te kunnen bestellen.
Verder moet het makkelijk up te daten zijn.

Waar kan ik dat het beste in voorelkaar krijgen? Ik heb namelijk geen ervaring in php of asp.
Misschien dat ik wat verder kom met wat tips?
Alvast bedankt voor reacties.

Een tutorial php lijkt mijn onmisbaar...

Dat soort dingen krijg je dus voorelkaar in PHP? Ik heb al even rondgekeken naar php, maar het meeste wat ik vind gaat ove het aanmaken van gastenboeken ed. Is php een beetje vlot op te pikken of is het verstandig om te kijken of iemand anders dit op kan lossen, denk je?

Dat hangt van jezelf af natuurlijk. We kunnen hier inmogelijk beoordelen hoe intelligent jij bent en wat voor ervaring je hebt.

Persoonlijk vond ik PHP erg makkelijk op te pikken, maar als je geen programmeer of scripting ervaring hebt kan de leercurve wel erg stijl zijn…

Wel geld dat PHP waarschijnlijk makkelijker onder de knie te krijgen is dan ASP. Koop eens een goed PHP boek, en denk niet “ik redt het wel met wat online tutorialtjes” maar pak een boek en begin aan de basis. Je ontdekt snel genoeg of je het snel oppikt en toe bent aan het grotere werk.

Groet, Arjan

Danku,

Heb je nog tips voor een goed boek?
Er zwerft nogal wat rond aan boeken, en je moet er maar net de goede tussenuit pikken.

Met Dreamweaver MX kun je redelijk makkelijk dynamische pagina's ontwerpen. Er zitten een heleboel standaard 'behaviours' in DreamWeaver om allerlei queries op een database uit te voeren.

Verder zou je kunnen kijken op Sourceforge, waar veel kant en klare systemen zoals een Shopping Cart gratis wordt aangeboden.

In beide gevallen zul je zien dat de keuze in welke scripttaal je het doet (ASP, PHP, CGI etc.) niet afhankelijk is van je kennis, maar meer welk servermodel je hebt waar de site op moet draaien.

@ Sybke: Heb je de site van Autovlasveld dan ook volledig in DW MX gemaakt? Hetgene wat je bij occassions hebt gedaan, is namelijk precies hetgene wat ik bedoel en ik heb DW MX. Verder kan de server waar de site opkomt php/mysql draaien.

Leuke sites trouwens :slight_smile:

Ja, die site heb ik gebouwd met Dreamweaver, alleen in ASP. Maar hetzelfde kan Dreamweaver met PHP.

Ik zal eens kijken hoe het een en ander inelkaar steekt, maar wat ik begrijp is dat je zulke functies dus alleen met php of asp kan doen?

In principe kan het natuurlij met elke serverside - scripttaal. Maar deze twee zijn wel het gangbaarst, je zou natuurlijk voor jezelf de voor en nadelen van de verschillende talen eens op een rijtje kunnen zetten. Het kost een paar uur in de bieb en op internet, maar verschaft je voldoende informatie om een afgewogen beslissing te kunnen nemen.

Ik zou niet op aanraden van een man (of vrouw) en een paardekop (ikke) voor een server model en scripttaal kiezen. Dus surf eens rond, loop eens naar de biep, koop vervolgens wat boeken. Oftewel verdiep je eens in de verschillende server / script combinaties voor je beslist.

Succes met je studie servertechnologie !

(BTW dreamweaver is leuk, maar absoluut niet noodzakelijk om PHP (en ASP) sites te maken. Een teksteditor met syntax highlighting daarentegen wel, maar die zijn veel goedkoper dan DW)

OK, alssie gelukt is, geef ik wel even een seintje, dank voor de medewerking!

Zo op het eerste gezicht ziet het er vrij eenvoudig uit, is maar een paar uurtjes werk met PHP en een mySQL-database. Als ik jou was, zou ik degene die het heeft gevraagd aan jou om iemand te zoeken die ervaring heeft hierin.

Ik weet natuurlijk niet wat de relatie is tussen de vrager en jou en waarom je ja hebt gezegd op dit verzoek.

Ik heb nog geen toezegging gedaan aan de vrager, ik had eerst gezegd te kijken of het mogelijk was dat ik het zou doen, maar als ik het zo bekijk, moettie maar even wachten of een ander vragen het op te lossen als het in een korte tijd klaar moet zijn.

Dat is het voordeel van een forum, je kunt mensen om een mening vragen die ervaring met zulk werk hebben, dat is beter dan gelijk te gaan prutsen en dan maar te kijken hoe ver je komt, toch?