Ik heb deze ochtend enkele sneeuwfoto's gemaakt met m'n gsm. Ik kon die foto's daarna gewoon bekijken, maar daarna koppelde ik mijn HTC via usb aan mijn Mac, en al mijn jpg's werden onleesbaar.
Ik heb hem ondertussen al eens op mijn Windows computer aangesloten, maar ook dat hielp niet. Ik kan nu ook de foto's niet meer openen in Windows Mobile op mijn gsm.
Ik kan de foto’s niet openen met Photoshop, en ik kan ze niet uploaden op tynipic.com of een andere image host.
Heeft Mac OS X de foto’s om zeep geholpen?
Of is er nog iets aan te doen?
Computers helpen niks om zeep. Enkel onkundige gebruikers.
Hoe groot zijn de bestanden nu? Sleep ze eens op teksteditor en kijk of je een bestandssoort ziet in de eerste regel brij (JPEG of JFIF)?
[quote:cd2b06287f]maar daarna koppelde ik mijn HTC via usb aan mijn Mac, en al mijn jpg's werden onleesbaar. [/quote:cd2b06287f]
Wat deed je daarna? Je koppelde 'm aan je Mac, en toen?
Waarschijnlijk ziet de mac een telefoon als camera, en daar kun je standaard acties voor opstellen met fotolader, iPhoto oid. Wellicht staat ie op automatisch importeren en daarna de bestanden van de camera wissen.
[quote:c278bb470a="cailin coilleach"]Wat deed je daarna? [/quote:c278bb470a]
De Mac herkende hem als een verwisselbare schijf. Dan even navigeren naar de map met gemaakte afbeeldingen, en die (proberen) openen en kopieren naar de Mac.
De grootte van de foto’s ligt tussen de 400KB en 1MB.
Teksteditor gaf geen herkenbare woorden…
De HTC (of het geheugenkaartje erin) wordt wel herkent door iPhoto, ook herkent hij dat er foto's op staan, maar hij kan ze niet importen.
[quote:73cf90a3a1=“prullenbak”]Je koppelde je HTC aan een Mac…daar ging het fout.[/quote:73cf90a3a1]
[size=9:73cf90a3a1]Grapjas :roll: erg nuttige bijdrage, waarvoor dank.[/size:73cf90a3a1]
Excuses
Nee was geen grap. Ik meende het eigenlijk serieus. HTC telefoons draaien op Windows Mobile of Android, en die zijn niet zo dol op het koppelen met mac (of andersom...)
Met iedere andere camera’s (of mobiele telefoons), zou inderdaad iPhoto je de mogelijkheid geven om de foto’s te importeren, en je vervolgens vragen of je ze van je camera af wil halen, of wil laten staan.
Dan is het toch de Mac die heeft liggen rotzooien op het geuheugenkaartje van de htc.
Want als ik de gsm eerst op een windows computer aansluit, dan werkt die synchronisatie perfect.
Maar van zodra je hem aansluit op een Mac worden de foto's onleesbaar.
Is er dan een manier om die foto’s toch te kunnen bekijken / herstellen ?
[quote:93bd1ab428=".joeri."] koppelde ik mijn HTC via usb aan mijn Mac,[/quote:93bd1ab428]
Probeer Bluetooth-technologie eens, Je Mac en je mobiele GSM/GPRS-telefoon met Bluetooth-technologie kunnen nu nog beter samen worden gebruikt.
Je moet je camera aansluiten (of je geheugenkaart) en dan zoekt het programma naar alles wat maar op een foto lijkt, ook als ze al verwijderd zijn. Waarschijnlijk kun je ze zo wel terugvinden.
Ik heb het geheugenkaartje eens gescand op foto's om verloren data terug te halen, maar dat leverde niets op.
Het programma (RescuePro) herkende geen foto's. (Toch bedankt voor de tip robert1989.)
Dat is heel erg vreemd, dat kan eigenlijk alleen maar als je de foto's met "secure delete" hebt verwijderd of een full format hebt gedaan. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je dat per ongeluk doet. Als je de foto's verwijdert omdat iPhoto ze na het importeren van je kaartje gooit moet je ze terug kunnen vinden.
De andere mogelijkheid is dat je kaartje, de lezer, je telefoon of je mac kapot is. Ik zou zeggen, probeer het eens met een ander kaartje of met een andere computer.
De telefoon of het kaartje lijkt me niet kapot te zijn, want als ik de foto's eerst via Windows lees en op mijn computer zet dan zijn er geen problemen. Het is enkel vanaf ik er met een Mac ben aan geweest dat het niet meer te lezen valt.
Ik heb de foto’s zeker niet verwijderd, en ze hebben een foto-extensie (jpg), maar toch herkent geen foto-software ze als foto.
iPhoto heb ik trouwens niet gebruikt om de foto’s te kopieren op m’n mac. Ik heb gewoon even rond gebladerd in de mappen op de verwisselbare schijf, en zo de juiste foto’s met behulp van snelle weergave te selecteren.
[quote:c96d6a28d8="cailin coilleach"]Dan hoort er he-le-maal niets veranderd te zijn en dus ook niets gesloopt.
Zit je niet toevallig naar files te kijken wiens naam begint een . of een _? Dat zijn namelijk preview images van OS X en ook die eindigen met .jpg.[/quote:c96d6a28d8]
Die zijn geen 400kB tot 1MB groot. @TS, heb je al geprobeerd het kaartje met een losse kaartlezer te gebruiken? Dat zou anders kunnen uitpakken dan wanneer je de kaart in de HTC laat zitten.
[quote:c5d8c9d389="mark-a-mac"]Die zijn geen 400kB tot 1MB groot. @TS, heb je al geprobeerd het kaartje met een losse kaartlezer te gebruiken? Dat zou anders kunnen uitpakken dan wanneer je de kaart in de HTC laat zitten.[/quote:c5d8c9d389]
Ik heb een kaarlezer in m’n printer zitten, maar die zegt nu dat er een fout is met het lezen van het kaartje.
Een losse kaartlezer heb ik niet.