heeft Mac mijn foto's om zeep geholpen?

Die kaartlezer in je printer is waarschijnlijk niet te gebruiken als een losse kaartlezer. Je kunt er dan nog steeds niet bij met je Apple of Windows-computer.

Overigens zet OSX wel van die .- of _-bestandjes op je geheugenkaartje op het moment dat je de Finder erop loslaat (door mappen bladert). Dus OSX heeft weldegelijk wat veranderd aan het kaartje. Alleen kan dat in een normale Windows-omgeving geen kwaad. Hoe het uitpakt in een Windows-Mobile-omgeving weet ik niet.

Het kan ook nog zijn dat je kaartje beschadigd is omdat je de HTC niet netjes hebt afgekoppeld (heb je de kaart wel naar je prullenbak gesleept?). Zeldzaam (mij is dat nog niet gelukt) maar mogelijk.

De kaartlezer in de printer werkt geloof ik wel als losse reader. Ik kan alle bestanden er altijd mee openen (als hij niet aan het printen is tenminste).

Die .- of _- bestandjes staan er niet op, is dat trouwens niet trouwens niet pas wanneer Spotlight dat geïndexeerd heeft?

Ik heb hem wel deftig afgekoppeld.

[quote:592e472dc5=".joeri."] Teksteditor gaf geen herkenbare woorden...[/quote:592e472dc5]

Heb je de foto’s geopend met teksteditor dan??

Dat is wat Computer Space me aanraadde, ja :) .

Edit zie net dat je dit gedaan hebt nadat je het probleem al had.

Nee, heb ze niet opgeslagen. En dan zouden de extensies .rtf of .txt moeten zijn wat niet het geval is (nu gewoon .jpg dus).

Als je de bestandjes wel kunt lezen, kun je misschien nog proberen ze te importeren met een programma als Graphic Converter of iets dergelijks.

Een typisch .jpg-bestand begint (bijvoorbeeld) met:

ÿØÿà [b:f921f9eda6]JFIF[/b:f921f9eda6] H H ÿáExif MM * ž ¼ Ì Õe Ý( 1 å2 < ‡i ( @

Als je dat in Teksteditor al niet kunt lezen heb je wss inderdaad corrupte bestanden.

Hoe ziet het begin van jpg’s van de HTC eruit als je ze nog wel kunt lezen?

Het begint zo: [img:b8e4ceb973]http://i46.tinypic.com/2e37udv.png[/img:b8e4ceb973]

[size=9:b8e4ceb973]Ik kon de tekst precies niet als code hier in een reactie zetten…[/size:b8e4ceb973]

Dat lijkt niet op een -jpg-bestand. De header ontbreekt (of heeft er nooit gezeten). It beats me!

Dus de foto's zijn dan voorgoed onbruikbaar waarschijnlijk?

Als ik een foto van de hier rondslingerende HTC (overigens gewoon via Bluetooth opgehaald... dat gaat heel simpel) in teksteditor open lees ik:

ˇÿˇ· Exif

En daarna gaat het verder met de bekende ’ onleesbare’ rijen karakters. Niet zoals bij jou. Ik vrees het ergste.

Inderdaad, ik heb gisteren opnieuw een foto gemaakt om te testen, en die doorgestuurd via mail. En zo werkt het wel.