Heeft Office 2004 NL Mac een Nederlandse grammaticacontrole?

Alleen dan zou een upgrade naar de Nederlandse versie voor mij de moeite zijn. Of misschien zal die zitten een service pack dat later uitkomt? Ik heb het antwoord nog nergens kunnen vinden.

:?

TIA

Yep. Mijn Office 2004 UK editie heeft ook gewoon de Nederlandse spelling en graatica controle aan boord. Die kan ik tijdens de installatie gewoon kiezen (bij proofing tools).

Ja idd je kan gewoon bij een engelstalige voor nederlandse spelling en grammaticacheck kiezen

Ik heb eens gekeken in de map proofing tools, maar ik vind daar geen Grammar. Alleen Dutch Hyphenation Dictionary, Dutch Spelling Dictionary en Dutch Thesaurus Dictionary. Ofwel zijn bepaalde bestanden niet geinstalleerd? Vinden jullie in de map Proofing Tools wel degelijk die Dutch Grammar? Anders zou bij controleren alleen de spelling gecheckt worden?

Is het ook niet zo dat bij automatische controle spellingsfouten rood onderstreept worden en foutieve zinsbouw (grammatica) groen?

[quote:dfcf044399="Orson"]Ja idd je kan gewoon bij een engelstalige voor nederlandse spelling en grammaticacheck kiezen[/quote:dfcf044399]

Je kunt er wel voor kiezen, maar die grammaticacheck doet niets. (Is ook vrij waardeloos, trouwens.)
En als de berichten die ik hier heb gelezen kloppen, zal ook de Nederlandse versie geen grammaticacheck krijgen.

Als die grammatica check niets doet zou dat inderdaad zijn omdat er geen Dutch Grammar in de map proofing tools zit. Er is er wel één voor Frans, Engels en Duits, maar niet voor Nederlands.... Kan iemand mij dat bevestigen?

[quote:8c1fbd064d="AppletjeEitje"]Yep. Mijn Office 2004 UK editie heeft ook gewoon de Nederlandse spelling en graatica controle aan boord. Die kan ik tijdens de installatie gewoon kiezen (bij proofing tools).[/quote:8c1fbd064d]

hij is kapot. :stuck_out_tongue:

Ik heb het net even gechecked: -open word document/ga in de menubalk naar "tools"/"language" / click op "dutch"/ maak een document met wat spelfouten( grapje: niet zo moeilijk voor de gemiddelde forumbezoeker!)/ ga weer naar "tools" en kies daarin "spelling and grammar" en je krijgt hetzelfde soort venster als in Appleworks en Teksteditor/ klaar is Gaston!

Kun je in het venster van de spellingcontrole de optie onderaan links (check grammar) aanzetten?

Ik neem aan dat je het tegen mij hebt? Zo ja: in mijn spellings-controle-venster( dit woord zou ook gecontroleerd moeten worden!) staat inderdaad een heel klein aanvinbaar vierkantje met de tekst "check grammar". Maar dat heb ik niet aangevinkt, die controle doet het sowieso wel.

Je kunt de grammatica-controle niet aanvinken. Blijkbaar heeft Office 2004 geen Nederlandse grammatica controle. (in tegenstelling tot de Windows versie) :|

Na lang zoeken en rondvragen kreeg ik van Paulstar de oplossing.
http://www.macosx.com/forums/archive/index.php/t-204202.html)

Sorry, beter antwoord op je vraag: nee ik kan die niet aanzetten. Ik denk dat die mogelijkheid al met de vorige keuzes zijn uitgesloten.

Problem solved. Thanks, Sedikit. :)

[quote:fc18f70d86="Mac Hammer Fan"]Problem solved. Thanks, Sedikit. :)[/quote:fc18f70d86]

Het is maar wat je opgelost noemt, natuurlijk… :slight_smile:

Tuurlijk. Voor mij is de kogel door de kerk. Geen grammaticacontrole, geen Office NL voor mij.

Ik ben juizt blei dad er geen spelingskomtroole opzit. Wad hep ik daar en heckel an zech. Wch errme.

@ FreekMac

Duitser :sealed:

Ik zou gewoon iWork nemen.

Ik zit ook met een spellingprobleem, ik kan maar niets toevoegen van nieuwe woorden, die 'ADD' blijft in het lichtgrijs bij mij. Zelfs na herinstallie is dit probleem niet verholpen.

Weet iemand een oplossing?

http://www.diskidee.nl/software/nieuws/index.htms/6075

die nieuwe edite heeft dus WEL grammatica controle.

maar wanneer kan je die dutch grammar checker downloaden? Duurt zeker een jaartje ofzo.

http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx?pid=download&location=/mac/download/office2004/swedishproof.xml&secid=4&ssid=9&flgnosysreq=True

??

[quote:614cef5203="à la Mac"]@ FreekMac

Duitser :sealed:

Ik zou gewoon iWork nemen.[/quote:614cef5203]

Om er achter te komen dat iWork ook geen grammaticacontrole heeft??

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat er een NL-grammar is voor Word. Lijkt me eerder een fout in het berichtje. Spellings- en grammaticacontrole worden vaker op één hoop geveegd.