heel raar probleem met fonts!

Sinds een paar dagen heb ik als ik deze site bekijk last van allerlei chinese tekens, ook nu als ik dit tiep kan ik het niet eens zien. wat zou dit kunnen zijn? ik heb al safai opnieuw ingesteld. ook in mijn email heb ik dit euvel in explorer is er niets aan de hand, maar ik ben niet blij met explorer dusss... ik gebruik suitcase als fontmanagement systeem terwijl ik dit tiep kan ik niet eens zien of ik fouten maak

wie weet het probleem??

ik heb in Mail het probleem bij de volgende tekstvelden: aan:
van:
onderwerp:

de inhoud van de emails zijn wel te lezen.
het heeft te maken met een systeemfont probleem maar ik kan het niet vinden…

Suitcase dus...

Ik hoop maar dat je dit berichtje kunt lezen :smiley:

http://www.macfixit.com/article.php?story=20031205015538904&query=Troubleshooting+Suitcase

In plaats van Cocktail kun je ook Onyx gebruiken om al de caches te verwijderen…

hallo daar,

Tja, dada1958 was weer net iets eerder. :wink:
Maar kijk ook hier eens:

http://www.extensis.com/en/support/kb_article.jsp?articleNumber=502251

en hier

[mod:c95b6a085c=“maceddy”]Heb je link even ingekort vanwege de breedte van het forum ;)[/mod:c95b6a085c]

Succes :smiley:

Ik gebruik ook Suitcase maar vraag mij af hoe het in godsnaam je Safari en Mail kan beïnvloeden???? Of begrijp ik iets niet helemaal. Ik heb nergens last van!!

Succes met je probleem! Gelukkig hebben Dada en Elian een oplossing (waarschijnlijk)!

[mod:a7e9ab6699="maceddy"]Heb je link even ingekort vanwege de breedte van het forum ;)[/mod:a7e9ab6699]

I like livin’ it large :wink:

als het je "safai" ook beinvloed heeft me dunkt dast er iets niet deugt aan je systeemfonts.... (panther?) start dan eens op met apple s ingedrukt....typ dan fsck -y en dan exit of probeer eens met opstarten option alt met opstarten.... (2x de spreekwoordelijke "boing" laten horen)....let m know how it ends.... suck6

[quote:74dedb947b="Mezzanine"]als het je "safai" ook beinvloed heeft me dunkt dast er iets niet deugt aan je systeemfonts.... (panther?) start dan eens op met apple s ingedrukt....typ dan fsck -y en dan exit of probeer eens met opstarten option alt met opstarten.... (2x de spreekwoordelijke "boing" laten horen)....let m know how it ends.... suck6[/quote:74dedb947b]

Wow, wanneer je een nieuwe gebruiker in “Single User mode” wil laten opstarten gebruik dan wel de goede syntax:

Opstarten met Appel - s, wachten totdat een zwart scherm met, zo op 't oog, allerlei ingewikkelde termen verschijnt.
Bij de ‘prompt’ (#) type je: [size=9:74dedb947b][b:74dedb947b]/sbin/fsck -y[/b:74dedb947b][/size:74dedb947b] (Wanneer je OS X Jaguar draait óf Panther met ‘Journalling’ uit).
Bij Panther, met ‘Journalling’ áán (standaard) type je: [size=9:74dedb947b][b:74dedb947b]/sbin/fsck -f[/b:74dedb947b][/size:74dedb947b]
Uiteindelijk verschijnt een van deze twee meldingen:

[size=9:74dedb947b][b:74dedb947b]FILE SYSTEM WAS MODIFIED[/b:74dedb947b][/size:74dedb947b]
Herhaal dan bij de nieuwe ‘prompt’ de procedure.
Wanneer er verschijnt:
[size=9:74dedb947b][b:74dedb947b]THE VOLUME APPEARS TO BE OK[/b:74dedb947b][/size:74dedb947b]
type dan: [size=9:74dedb947b][b:74dedb947b]reboot[/b:74dedb947b][/size:74dedb947b]

Het PRAM resetten doe je door tijdens het opstarten de toetsen: Alt Apple P R ingedrukt te houden totdat je, inderdaad, twee keer het opstartgeluid hoort.

ik ga er zo mee aan de slag, laat jullie horen hoe het gegaan is.

Groeten

Daanyje