Helderheid instellen extern scherm

Hallo,

Ik heb een extern scherm aangesloten en zou graag zien dat ik mijn helderheid bij dit scherm kon verstellen. Nu heb ik Brightness Slider gevonden en dat werkt “oke”.

Ik baal er alleen een beetje van dat als ik van bureaublad wissen doormiddel van 3 vingers naar rechts op trackpad te doen het scherm steeds een paar seconden de normale felheid krijgt. Dit is 's avonds vooral erg vervelend.

Iemand die hier een beter programmaatje voor heeft?

Alvast bedankt!

Je kan denk ik beter gebruik maken van een kleurprofiel (aan te maken met de Display Calibrator Assistent) om je externe scherm de juiste helderheid te geven. Gebruik wel de “expert” modus.
(System Preferences > Displays > tab ‘Color’ > Calibrate)

Of gebruik de app: HD/System/Library/ColorSync/Calibrators/Display Calibrator.app

Night,

Dit heb ik al gedaan voor overdag. Alleen wil ik 's avonds de helderheid van het scherm graag lager hebben in verband met een donkere kamer. Dit kan normaal met f5 en f6 op de macbook. Deze werken alleen niet op mijn externe scherm…

Kan je ook standaard instellen dat een andere calibratie wordt gebruikt naar 8 uur 's avonds?

Je kunt kijken of je met de toetscombinaties ctrl-F1 en ctrl-F2 de brightness op het externe scherm kunt aanpassen. Dit werk echter alleen op TB displays.

Ander optie:

1. cmd-F1 (mirror displays)
  2. F1 en F2 om de brightness aan te passen op beide schermen tegelijk
  3. nogmaals cmd-F1 om weer terug te gaan naar extended desktop mode

Of je kijkt naar andere appjes, zoals Shades (donationaware)

Helderheid is toch afhankelijk van backlight, en sinds wanneer is dat softwarematig te sturen? Enkel kun je bij kiezen monitor voor een met omgevingslichtsensor gaan, mijn Eizo’s hebben dat. Doet perfect wat jij wilt. Als het via profielen gaat heb je inderdaad steeds even standaardprofiel, maar je mist ook kleuren (bij 50% helderheid heb je maar 1/8ste van het aantal kleuren), en je backlight bleed wordt niet te harden. Enkel laptops, tablets, telefoons en iMacs bieden software backlight aanpassing. ACD ook nog wel denk ik.

Bedankt voor de reacties mensen! Het is mij gelukt.

Dag Dommel. Hoe is het je gelukt?