Hele lading foto's verwijderen uit foto's

Lang geleden, toen ik mijn eerste iMac had, heb ik Photobooth gebruikt om een heleboel foto’s te maken. Ik wil deze foto’s gaan verwijderen.
Alleen… ik wil en maak geen gebruik van iCloud-fotobibliotheek.

Ik heb een iPhone en een iMac. Op beide staan alle foto’s. Wat gebeurt er met de foto’s op de iPhone als ik de foto’s op de iMac verwijder?
Loop ik niet het risico dat de foto’s terug gesynchroniseerd worden?

Er is geen haast bij, overigens, maar ik heb gewoon geen zin in dubbel werk. Ik hoop in één keer klaar te zijn als dat kan.
Ik heb geen iCloud-fotobibliotheek, omdat mijn iPhone foto’s allemaal netjes naar mijn iMac worden gestuurd en ik er nergens anders toegang tot nodig heb. Bovendien spaart het iCloud ruimte - ik heb geen betaald abonnement.

Beide apparaten hebben de laatste versie als ik dit type.

Als de Mac en de iPhone gesynchroniseerd zijn, wordt iedere foto die je op het ene apparaat verwijderd, ook verwijderd worden op het andere.
En dan is de foto ook weg.

Op welke manier moet ik dat dan synchroniseren?
Kan dat dus ook zonder iCloud-fotobibliotheek?

Probeer het gewoon eens met eentje. Dan weet je het. :slight_smile:

2 likes

Je maakt geen gebruik van iCloud synchronisatie, dus ik neem aan dat op je iphone bij instellingen - je naam - iCloud - Foto’s uitstaat?

Nee, dat staat ‘aan’, want anders kan mijn telefoon geen foto’s versturen naar mijn computer.
Maar als je op ‘aan’ klikt daar, bij mij, dan zie je ook staan dat ‘iCloud-foto’s’ uit staat.

Ah zo. Ok.
Heb je geprobeerd, zoals TheBigZ zegt, een iphone foto verwijderd om te zien wat er gebeurd?