!!!!HELLUP BLAUW SCHERM!!!!

Wie kan mij helpen bij het volgende:

Ik heb wat updates via de apple site gedownload. Onder andere een update voor OS X. Alles “uitgepakt” geinstalleerd, echter na het herstarten gebeurt er niets. Na een drie minuten het scherm met de het apple teken komt er een blauw scherm en een cursor. Verder NIETS!! Geen dock, geen Icons. niets. Herstarten helpt niet.
Is er een mogelijkheid om in een “Veilige Modus” op te starten ( excusez le mot).

Graag jullie hulp.

We moeten je kunnen helpen lijkt me. Begin aub eens met je specs. Wat voor mac heb je, hoeveel ram, speed etc. En wat was je laatste OS?

http://discussions.info.apple.com/WebX?14@179.v6r2aa0ejFg.10@.3bc1be75/0

ik had hier in 10.1 vrij vaak last van (lees: eens in de paar maanden) en dan hielp niets, geen diskwarrior, geen norton,.. helemaal niets.. dan moest ik mijn hele schijf opnieuw formateren en dan deed hij het weer,..

bij mij kwam dit over het algemeen door tijdens de spinnende beachbal na een half uur ongeduldig worden en dan een hard restart doen (met de knoppen) het is een keer gebeurd toen ik een gekopieerde cd probeerde te rippen, en het gebeurde af en toe als ik in het systeem heb zitten kutten,…

dit soort dingen kunnen vaak gebeuren als je met “themes” aan het klooien bent,… als je dan namelijk een OS update binnenhaalt dan wordt de theme daarna niet meer ondersteund en kan hij problemen geven…

nou, succes, en laat ff weten hoe het afloopt…

eh,… in veilige modus opstarten doe je met shift ingedrukt (ja dat werkt nog steeds in OS X)

HS-L

Een week verder en nog geen oplossing. Als ik shift ingedrukt houd tijdens het opstarten kom ik na een muniuut of 3 gewoon bij het inlogscherm. Alles werkt verder perfect. Zelfs Safari werkt!! Als ik dan een herstart doe, loopt ie weer vast. Vragen: Heeft het zin as ik via OS9 OS 10 installeer daarna Jaguar en dan de update Als dit niet werkt, welke stappen moet ik ondernemen om dit op te lossen???Ik neem aan dat dit ook bij Apple bekend is. Wat doen zij ermee. Het kan toch niet zo zijn dat ik met een update van apple.nl in de pproblemen kom en dat e vervolgens geen oplossing is. Specs: Imac G400 800 MHZ+Superdrive en 15"

WIE HELPT ME!!!

hoezo zou je het via 9 doen,..?

als je gewoon je harde schijf formateerd dan kan je alles opnieuw installeren… dan ben je overal vanaf…

er is een andere topic die ook over bijna hetzelfde gaat,… ik zoek even een link!!

HS-L

hier de link [url]http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=4613[/url]

dat formateren doe ik leiver neit, ik heb ongeveer 20 Gig aan MP3's en die wil ik niet verloren laten gaan. Ik moet voordat ik formateer een aantal ig veiligstellen via een externe HD of op DVD.

Ik ga je link even bekijken

Beste HS-L,

wat is PRAM??

PRAM is Parameter RAM waarin een aantal systeeminstellingen is vastgelegd, zoals bijvoorbeeld de klok etc. Wanneer je je PRAM reset moet je waarschijnlijk ook die systeeminstellingen weer aanpassen via systeemvoorkeuren.

PRAM is een klein stukje geheugen waar dingen als monitor-resolutie en tijd in opgeslagen zitten,.. en allerlei andere kleine instellingen waar je niks of nauwelijks van merkt als je het reset!

dit is altijd het eerste wat ik doe als het foutgaat, maar bij jou heeft dat geen zin, want er zit een probleem in jouw user preferences,…

Ik zou proberen met OS 9 de map preferences uit jouw library folder in je home folder te verwijderen.

HS-L

update:
The Mac PRAM (pronounced pee-ram and short for parameter RAM) is a small part of RAM that stores information about the configuration of the Mac OS and your Mac.

en over het algemeen hoef je niets opnieuw in te stellen behalve de resolutie en de tijd

Ik zou proberen met OS 9 de map preferences uit jouw library folder in je home folder te verwijderen.

ALS IK DEZE FOLDER VIA OS X KAN BENADEREN KAN IK HET DAN OOK OP DIE MANIE VERWIJDEREN???

zou kunnen, maar hoe wil je dat doen dan..? of kan je nog wel inloggen via een andere gebruiker..? of via de root..?

als je bekend bent met unix kan je ook in single user-mode opstarten en dan de betrefende map te verwijderen…

maar ja via OS 9 is het het makkelijkst,…
want als je het in X doet via een andere user dan moet je van iedere folder de eigenaar veranderen… en dat is een klote-werk!!

HS-L

heb je wel in de goede volgorde geupdated? Met macosx moeten updates namelijk meestal in een goede volgorde... Waarom update je niet gewoon via software update dan gaat het altijd goed... Draai die eens misschien heb je een security-update overgeslagen ofzo...

[quote:259d68ffd2="Igor"]heb je wel in de goede volgorde geupdated? Met macosx moeten updates namelijk meestal in een goede volgorde... Waarom update je niet gewoon via software update dan gaat het altijd goed... Draai die eens misschien heb je een security-update overgeslagen ofzo...[/quote:259d68ffd2]

als je een security update niet gedraaid hebt is dat geen probleem, want die zit namelijk altijd in de eerst volgende 10.2.x update…
en je kan ook niet 10.2.5 over 10.2.1 installen tenzij je de combo update hebt!!
het is waarschijnlijk gebeurd doordat er iets met de pref’s is gebeurd,…

Heren,

dank voor de hulp zover. Ik ga het eens via OS 9 proberen.

Ik hou jullie op de hoogte