Help! Airport en de livebox van wanadoo zijn geen vrienden!

Wanneer ik mijn G4 powerbook via m'n Airport extreme wil aansluiten op mijn Wanadoo Livebox(ADSL Direct) dan krijgt m'n powerbook wel verbinding met het Airport Netwerk(zegt ie tenminste) maar geen verbinding met het internet??Ik Krijg ook wel contact met m'n Livebox want de software die daar op zit kan ik gewoon wijzigen via m'n webbrowser(maar volgens mij is dit gewoon een stukje software in de livebox)

Kan iemand mij helpen hoe ik wel online geraak via deze cominatie?

(M’n livebox werkt ook probleemloos wanneer ik hem aansluit op m’n ethernet kabel.
Ik heb me ook het heen en weer gezocht op allerlij forums maar kan nog niks vinden en op de meeste forums zijn ze ook niet zo positief over al die Helpdesks, dus m’n hoop is op jullie gevestigt)

Je bedoelt met Airport Extreme de draadloze router of het netwerkkaartje? Als je het netwerkkaartje bedoelt: 1 Heb je de netwerksleutel (WEP-key) ingevuld? 2 Kan je het draadloze netwerk wel vinden?

In principe zou het heel makkelijk moeten werken, Airport kaartje en Livebox met WiFi.
Ik zit momenteel in de ziektewet, maar als het probleem er nog zou zijn als ik weer aan het werk ga, dan kan ik vanaf Wanadoo contact met je opnemen als je me een klantnummer geeft.

draadloos netwerkt doet het wel, okee. Als je livebox als "brigde" functioneert, dan moet het internet wel werken. Met "brigde" bedoel ik dus, dat de livebox de IP adres van de Internet Provider (wanadoo dus)door moet sluizen naar Airport.

Ik heb zelf geen livebox, maar er is vast wel een gebruiksaanwijzing om het te instellen.

succes

EyeApple: goeie (re)actie man! 8)

Deden maar meer bedrijven wat jij doet: hier kijken wat er aan problemen circuleren en er dan iets aan doen. Je bent een sieraad voor de helpdesk en dit forum.

Kan ik vanaf hier gelijkmijn complimenten over Wanadoo kwijt, want ik surf al een eeuwigheid probleemloos en vlot dankzij ‘jullie’.
Zo!

Nou normaal reageer ik niet op zo iets. Maar ik hang net op met de helpdesk van Wanadoo. En van mij kan hij gestolen worden. Uiters vriendelijke mensen aan de telefoon, maar als er echt iets is zijn er geen oplossingen. Zit nu 4 weken zonder internet, en telkens krijg ik te horen dat ze ermee bezig zijn. Kosten een kapitaal aan telefoon kosten.

Dus die ervaring die jij hebt, gelden zeker niet voor iedereen,

Ik weet niet precies wanneer ik weer op mijn werk ben, ik moet maandagmiddag onder het mes voor een cyste in mijn rug. Dus als je er sneller zelf achter kan komen dan hoor ik het graag.. Mocht je er echt niet uitkomen, dan heb ik nog wel wat suggesties.

@eyeapple; Fijn dat je zo open bent. Het is inderdaad niet het probleem van wanadoo maar van hun leverancier BBNed. En die Livebox ach dat stukje plastic mogen ze vandaag nog komen ophalen.

Maar toch bedankt voor jouw antwoord, en succes met de operatie, in iedergeval beterschap gewenst.

voor een vriendin van me heb ik de livebox aan de praat gekregen. na een paar resets van de de computer en de box werkte het en als ze problemen heeft herstart ze de livebox en alles werkt weer. wat ik mij kan herinneren moet je de netwerk instellingen handmatig invoeren en dan via de browser nog wat dingen aanklikken en dan moet hij het doen. de systeembeheerder van die vriendin kreeg het niet aan de praat en bij mij lukte het in een uur om het draaiend te hebben en te houden.

daan.

was het maar zo simpel, van dat resetten op 200 verschillende mannieren weet ik alles van. Nee, er zijn ook problemen met het netwerk van BBNed, zelfs hele grote problemen, die ze niet opgelost krijgen

ik verwacht over 2 weken weer op mijn werk te zijn. Ik heb maandag de operatie gehad en ben nu aant wachten totdat de lading hechtingen eruit gehaald wordt.

als ik terug op werk ben zal ik eens kijken of ik iets voor je / jullie kan betekenen

Ik ben benieuwd :)

Beterschap met herstellen, doe rustig aan :smiley:

ik kan in het vervolg niet meer inhoudelijk ingaan op dingen betreffende de Livebox. Ik heb ook een aantal reacties hierboven gewijzigd.

Mochten er nog problemen zijn, dan zijn er altijd nog prive berichten :wink: