HELP! Airport netwerk iBook naar G5 en internet delen....

Ik kom er NIEt uit helaas: Ik heb een iBook met Airport Extreme kaart en een G5 met Airport Extreme kaart. GEEN basissattion.

Ik heb de Airport netwerk instelling op beide machines staan op ‘Automatisch DHCP’

Beiden staan op ‘Computer mag netwerk aanmaken’

Op de iBook heb ik netwerk ‘IBook G4’ aangemaakt; op de G5 heb ik netwerk ‘G5’ aangemaakt.

Op de G5 kan ik verbinden met ‘iBook G4’ en ‘G5’!
Maar op de iBook verschijnt enkel ‘iBook G4’ en de ‘G5’ is onzichtbaar…

Hoe kan ik ervoor zorgen dat beide computers ELKAAR zien (dus dat niet alleen de G5 de iBook ziet maar dat de iBook ok de G5 ziet??’)

en: ik heb de G5 verbonden via Ethernet op ADSL, hoe kan ik die verbinding delen?

Dit moet mogelijk zijn zonder basisstation via 'Delen - Internet.

Het wil maar niet lukken en de PDF die wordt bijgeleverd biedt hier geen oplossingen…’

Het vreemde is ook dat de G5 wel het Airport netwerk ‘iBook’ ziet maar als ik de Airport assistent gebruik zie ik GEEN netwerken.

???
iedereen die mij op weg kan helpen ben ik dankbaar!!

[quote:bc2ec45513="Macteach"]Ik kom er NIEt uit helaas: Ik heb een iBook met Airport Extreme kaart en een G5 met Airport Extreme kaart. GEEN basissattion.

Ik heb de Airport netwerk instelling op beide machines staan op ‘Automatisch DHCP’

[/quote:bc2ec45513]

Wie deelt de IP adressen uit???
Geef de beide Mac’s eens een IP adres (bv. 192.168.0.1 en 192.168.0.2). Daarna is de kans groot dat zij elkaar zien. En kan je waarschijnlijk ook de verbinding delen.

Cyberwolf

OK! Het werkt, wat bleek: de antenne achterop de G5 was wat los gaan zitten met het verplaatsen van der Mac tijdens het installeren van de kaart! Na wat goed vastzetten en wat draaien ging het geheel goed. Zit nu prima te internetten beneden via Airport. Mooie oplossing, enkel twee kaartjes installeren en geen basisstation nodig. Wat een luxe opeens!