HELP! Alleen nog maar een knipperende wereldbol

Heb zojuist mijn firewall aangezet en toen mijn Powerbook G4 de externe harde schijf niet meer spontaan erkende heb ik opnieuw opgestart. Nu heb ik een leeg beeld met alleen een knipperende blokje in het midden met een wereldbol en verder niets! Het Powerbook doet verder niets meer......

Hbe hem net even aan de praat gekregen, firewall uitgezet en nog eens opgestart en nu is het weer mis en krijg ik 'm helemaal niet meer aan de gang.

kan ik nog iets doen om dit te verhelpen?

jeffo :oops:

Vooral niet in paniek raken! Heb je al eens opgestart vanaf de installatie-DVD? Of start eens op zonder modem. Het probleem lijkt dat hij bij het opstarten de opstartschijf niet vindt. Verder kan ik je ook niet adviseren.

De computer probeert op te starten van het netwerk. Hou de X ingedrukt om op te starten van Mac OS X op de harddisk van de computer, of de C om van de optische schijf te starten.

Controleer door van de Mac OS X installatieschijf op te starten en met ‘Schijfhulpprogramma’ (kijk in de menu’s) de interne schijf te repareren/controleren

[quote:3fdc218b9f="rnbprod"]De computer probeert op te starten van het netwerk. Hou de X ingedrukt om op te starten van Mac OS X op de harddisk van de computer, of de C om van de optische schijf te starten.

Controleer door van de Mac OS X installatieschijf op te starten en met ‘Schijfhulpprogramma’ (kijk in de menu’s) de interne schijf te repareren/controleren[/quote:3fdc218b9f]

Dat hielp inderdaad, ik heb, blijkt nu, per ongeluk opstarten van netwerk geselecteerd.

Tks allebei voor jullie hulp!

:wink: :apple: jeffo