Help AUB..? Kan iPhoto 06/iMovie 06/iWeb 06 niet installeren

Hoi allemaal,

Ik begin een beetje wanhopig te worden… :cry:
Ik heb van een kennis voor een dagje zijn iLife 06 DVD en iWork 06 DVD geleend.
Overigens maak ik zelf gebruik van een iBook G3 700Mhz 10.4.4…
Zowel iLife 06 als iWork 06 vereisen een minimum van een G4 processor…
Ondanks deze vereiste heb ik toch zonder problemen iWork 06 kunnen installeren. Het enigste wat werkelijk vereist werd was een schijfruimte van minimaal 3 GB…
Dus ik helemaal blijk want ik dacht ik kan dit ook voor mekaar krijgen met iPhoto, iMovie en iWeb van iLife 06. (Garageband en iDVD werken sowieso niet, en iPhoto 05 en iMovie 05 heb ik al op mijn iBook G3)… Maar het blijkt dat tijdens het klikken op de installer meteen de melding verschijnt van: deze software vereist minimaal een G4 computer, etc. etc.
Alle blijdschap en het opwinden voor niets…:oops:
Nou is mijn vraag: is er een manier om die minimum vereiste te omzeilen… om bijvoorbeeld een programma als pacifist te gebruiken voor de installatie?? of hebben jullie een andere oplossing voor me… :cry: :cry: ik ben jullie hulp alvast zeer dankbaar…

ciao en groetjes
:slight_smile:

Probeer 'pacifist' eens. Die omzeilt in iedergeval de beveiliging bij FrontRow.

[quote:5a5ed9ce89="Dinkum"]Probeer 'pacifist' eens. Die omzeilt in iedergeval de beveiliging bij FrontRow.[/quote:5a5ed9ce89]

Dat zegt hij net.

[quote:5a5ed9ce89=“TurkishDelight”]
Nou is mijn vraag: is er een manier om die minimum vereiste te omzeilen… om bijvoorbeeld een programma als pacifist te gebruiken voor de installatie??[/quote:5a5ed9ce89]

Maar TurkishDelight…
Probeer het inderdaad eens uit met Pacifist iLife te installeren.

En hou ons op de hoogte of het lukt en zo ja, of het wel lekker draait op een G3.

Hang je iBook met een firewirekabel in targetmode aan die Mac van je kennis. Sleur en pleur de applicaties over van zijn/haar mac naar jouw iBook en klaar.

Nu hopen dat die blokkade alleen in de installer zit, en niet ook nog eens in de apps zelf.

Succes!

En daarna wil ik die DVD's ook wel even lenen......verkort de wachttijd tot 1 februari een beetje....*S*

uche, uche, bittrrnt, uche uche.

:innocent:

Ga zo door jongens! Draait de boel hier eindelijk weer lekker komt er zo een overbetaalde advocaat gestuurd door Apple dit forum sluiten! :sealed:

Oftewel: houd je aan de forumregels en voor moord, brandstichting en illegale software ga je ergens anders je heil zoeken.

die zullen ook eerst hier komen en dan pas de bittorent sites aanpakken

geloof je het zelf

jongens, ik heb overwogen om het met Pacifist te installeren (weet alleen niet of het zal lukken) maar ik denk dat ik nog even w8 totdat het bij iemand met een G3 het daadwerkelijk ook gelukt is.. Mogelijke doemscenario: ik verpest het systeem van mijn iBook waardoor ik genoodzaakt ben om te formatteren... ik vind het jammer dat iLife in principe met de installatie geupdate wordt.... want dan heb je als het mis gaat de apps van iLife 05 ook niet meer.. bij de installatie iWork krijg je iWork 06 naast je Keynote en Pages van 05.. dat is wat prettiger... Dus ik wacht nog effe... :?

[mod-mudus]

Mensen, zoals bekend is het niet toegestaan om hier te verwijzen naar kanalen waar software illegaal verkregen kan worden. Er staan hier gigantisch hoge boetes op…

[/mod-modus]

[quote:3b0ed03755="MacBjorn"][mod-mudus]

Mensen, zoals bekend is het niet toegestaan om hier te verwijzen naar kanalen waar software illegaal verkregen kan worden. Er staan hier gigantisch hoge boetes op…

[/mod-modus][/quote:3b0ed03755]

vind ik ook…
ik weet niet wie er allemaal verwijzingen maakt naar dit soort kanalen, maar ik wil sterk benadrukken dat dit topic gaat over het wel/niet kunnen installeren van onderdelen van de iLife 06 DVD op een G3 iBook… :sotp:

UPDATE: ik heb zojuist met Pacifist, iWeb geinstalleerd en het is inderdaad gelukt… Ik d8 ik begin met iWeb want als ik iets verkloot dan gooi ik het er gewoon uit aangezien er geen eerdere versies van iWeb waren… Maar het werkt inderdaad… Ik ga nu proberen om iPhoto en iMovie te installeren…
EDIT: Vervolgens iMovie geprobeerd te installeren… bij het opstarten van de nieuwe iMovie crasht ie vrijwel meteen, na 1 keer stuiteren in de dock… na installatie van iWeb bleek iPhoto 05 opeens instabiel en heb iPhoto 06 geinstalleerd… iPhoto 6 werkt weer wel en prima…
Dus tot nu toe heb ik iWeb 06 en iPhoto 06 kunnen installeren op een G3 iBook…
Ik ga nog een keer proberen om iMovie 06 te installeren, maar ik denk dat dit moelijk gaat worden vanwege de HD inhoud van iMovie…
:wink:

[quote:e3dd81b8d8="TurkishDelight"]...ik weet niet wie er allemaal verwijzingen maakt naar dit soort kanalen, maar ik wil sterk benadrukken dat dit topic gaat over het wel/niet kunnen installeren van onderdelen van de iLife 06 DVD op een G3 iBook...[/quote:e3dd81b8d8]

[i:e3dd81b8d8][color=blue:e3dd81b8d8]In de eerste post van de thread zeg je dat je de DVD hebt geleend. Daarmee ben je illegaal bezig want technisch gezien ben je het dus aan het jatten. Ik gooi daarom de thread alsnog op slot. Mocht ik iets verkeerd begrepen hebben en kan je aan mij uitleggen hoe je het legaal hebt verkregen, kan je me een pb of mail sturen en dan zal ik de thread weer openen, ok?

tiny
[/i:e3dd81b8d8][/color:e3dd81b8d8]