Help! bestand uit prullenbak weg terug te krijgen?

Deze beginnende Maccer heeft weer een probleem voor zichzelf gecreeerd... Hulp zeer welkom!

1. Ik heb in een worddoc gewerkt en gesaved met de save-button. Vermoedelijke locatie is een brandmap geweest, niet de originele map.
  2. De brandmap heb ik gisteravond weggegooid en ook uit prullenbak verwijderd (niet veilig, maar gewoon verwijderd)
  3. Vandaag opende ik doc via spotlight en kwam vermoedelijk vanaf andere locatie, was veel oudere versie (maar wel de meest recente, laatste wijziging 13 jan, terwijl ik gisteren nog in doc heb gewerkt en gesaved). Daarom denk ik dat ik per abuis steeds in doc op locatie brandmap heb gewerkt, daar heb ik het ooit in gesaved…

Is dat weggegooide doc nog ergens terug te peuteren of is het echt weg?Ik heb daarna nog gemaild en geinternet trouwens…

In eerdere discussies lees ik over diverse programmaatjes, maar die lijken niet te werken,en wat wel werkt is dat Data Rescue X ofzo en dat moet ik kopen voor 100 dollar, aargh.

Opnieuw schrijven is succesvoller en goedkoper...

Je kunt er van uit gaan dat op een Unix-systeem weg=weg geldt. Voor één documentje zou ik datarescue niet aanschaffen.

Als je het hebt gemeeld, staat het in je uitbox!

[quote:c9bdb5df8b="Deskman"]Opnieuw schrijven is succesvoller en goedkoper...

Je kunt er van uit gaan dat op een Unix-systeem weg=weg geldt. Voor één documentje zou ik datarescue niet aanschaffen.[/quote:c9bdb5df8b]

Onzin

Daarnaast, je kunt geen bestanden opslaan IN een brandmap.
In een brandmap komen alleen maar snelkoppelingen te staan van bestanden.
Als je hem met spotlight niet kan vinden is hij wel weg, vreemd.
Ik zelf heb per ongeluk veel foto’s gewist en ook definitief uit de prullebak.
Met het programma: Data Rescue X heb ik toen nog ongeveer 3/4 kunnen redden.

Stuur me een PB’tje met je mail, en ik mail hem je. = 11MB
Er zweeven ook wel torrentjes over het net.