Help: CD gaat niet uit ibook G4 12''!

Van alles (uit Mac Help) geprobeerd, maar cd gaat er niet uit. :cry: Moet nu iets met option-toets doen maar kan nergens vinden wat de option-toets is! Help dus..Kreeg eerder vanavond een vreemd geluidssignaal (alarm-zoemer) bij opstarten, wat in eerste instantie ook niet lukte. En flikkerend lichtsignaal, vglbaar met standbylampje. Wat zou er aan de hand zijn? :(

Een beginnende ibook-gebruikerā€¦

probeer eens op te starten met muis knop ingedrukt als het goed is komt hij er dan uit.

suc6

De Option-toets is die tussen de control en command toets in, de toets met alt op kortom.

Een mss makkelijkere manier om je cd eruit te krijgen is opstarten met de muisknop ingehouden dan floept ie er vanzelf uit.

Als je niet wilt herstarten zou je het ook met de terminal kunnen proberen

[code:1:8cde90f003]
drutil eject
[/code:1:8cde90f003]

Herstart met muis ingedrukt leverde niks op.

Aha, option is alt. Ga ik dat eerst even proberenā€¦

Okee de combinatie van alt-appeltje (zo heette het toch vroeger?) + O+F leverde wel iets op, nl dat de cd er niet uit kwam, maar het bizarre is dat ik er een nieuwe cd in kan stoppen, die er vervolgens met die methode (delete cd intypen) wel uitkomt. Dus lijkt alsof de cd-drive verschoven/los is, er kan gewoon een hele cd bij!

Vraag is nu: hoe open ik de cd-drive op mijn ibook? Kan ik dat makkelijjk zelf. moet het toetsenbord eruit? Of beter naar laten kijken door mac-reparatiedienst?

Je moet even goed zoeken, maar volgens mij kun je 'm er met een paperclip uithalen. Tenminste dat was bij de G3 iMacs zo, ik heb nog geen CD gehad die niet van de buitenlucht hield.

Wat je moet doen is het volgende (denk ik):
1 Zoek met die paperclip naar een knopje in de CD sleuf!
2 Druk die in!
3 Als het goed is, moet de CD er nu uit komen!

Ik hoop dat de CD er nu uit gaat.

Ben jij echt veertien?!

Ik voel me dommer dan dom maar stel maar gelijk een vraag:

is het mogelijk dat er geen cd in de drive zit (ik schaam me dood als dit echt zo is), en dat er dan een map met een gele cirkel met taartpunten op mijn desktop staat, met de naam van mijn backup cd? En dat ik die god mag weten wanneer verwijderd heb, en er sindsdien altijd zaken naar heb gekopieerd, denkend dat het op schijf staat, maar dat het gewoon in een mapje wordt gezet (allemaal aliassen)?

Dan sta je nu op 't punt een cd te fikken... annuleren die handel of door laten gaan... komt de cd er vanzelf uit!

Dat is toch een brandmap?

als er een nieuwe cd in kan en je mac kan hem ook gewoon lezen lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat er nog een andere cd inzit.

[quote:3e91aa8bcb="Psych"]Ben jij echt veertien?![/quote:3e91aa8bcb] Ja, ik ben veertien :wink:!

Ja een brandmap dus! Dus ik sleep daar al wekenlang bestanden heen, denkend dat ze gelijk op een cd staan (die ik er ooit ingedaan heb, en naar ik meen niet verwijderd heb, maar dus wel!), maar ik heb dus alleen maar bestanden geselecteerd om gebrand te worden?! Ha ha, ok kennislacune dus..

Dank en probleem opgelost!

Je komt intelligent over :)

Ach maak je geen zorgen,iedereen slaat wel een een flater,wij lachen er even mee en denken trug aan onze tijd. :P

Vergeet vooral niet:

ā€œAlle dingen zijn moeilijk voor ze gemakkelijk zijnā€

[quote:0c2eb5b8f6="Psych"]Je komt intelligent over :)[/quote:0c2eb5b8f6] Dank u! :D

[quote:0c2eb5b8f6=ā€œIsmischā€]ā€œAlle dingen zijn moeilijk voor ze gemakkelijk zijnā€[/quote:0c2eb5b8f6]
Haha, mooi gezegde ismischā€¦ :smiley: