HELP! Cocoa progs werken niet

Hallo allemaal,

Op mijn mac (G5 1.8 Single) weken sinds gisteren de Cocoa programma’s niet meer (Mail, safari, installer, calculator, stickeynotes). Nu denk ik zelf dat het ergens in mijn profiel zit en wil ik dus en nieuwe user aanmaken. Maar je raad het al. Systeemvoorkeuren is OOK een Cocoa programma… Dus ik zoek eigenlijk een oplossing waarbij ik mijn profiel aan pas.

Ook heb ik mijn systeem opnieuw geinstalleerd met behoud van gebruikers en netwerk instellingen, maar dat hielp dus ook niet, vandaar dat ik denk dat het aan mijn profiel ligt. Voor het laatst heb ik Graphic converter geinstalleerd, maar dat kan het niet zijn volgens mij.

Ik draaide op MacOSX 10.3.6 en nu dus 10.3.0 gezien installer ook een Cocoa programma is kan ik dus niet updaten…

KAN IEMAND MIJ HELPEN!!!

Alvast bedankt!

Start eens op van je Mac OS X install CD en check de Permissions.

heb ik al gedaan... niks aan de hand. Dat doe ik elke vrijdagmiddag namelijk. Repair disk heb ik ook al gedaan.

Doe Archive and Install en neem niet de users mee. Plaats daarna je files enzo in je nieuwe home. Neem dan niet je Library mee. Dit zou je beetje voor beetje kunnen doen om te kijken of het daar aan ligt.

Ga ik proberen! Bedankt! krijg ik geen problemen met m'n meel?

Dat staat ergens in je Library idd, maar ook dat is te kopieren of misschien beter, te importeren.

Het is opgelost! Je tip werkte idd, ik ga nu maar niet meet uizoeken wat het is geweest, dat maakt me nu ook niet meer uit, ik maak iig een extra gebruiker aan voor het geval dat.