Help... CSS probleempje...

Mensen,

Ik zit met een probleempje met wat CSS in een site’je waar ik niet echt uitkom… Aanschouw het volgende, het liefst zowel onder Windows als op de Mac…:

http://demo142.auto-interactive.nl/

Het probleem is voornamelijk de 2 bovenste balken; die met home, Personal account, enz. en de balk er direct onder, met het adres.

Onder Windows staan deze namelijk keurig onder elkaar, maar op de Mac verspringen ze enigszins. Het “gedrag” op de Mac verwacht ik ook het meeste, gezien het feit dat ik voor beide div’jes een right: -1px heb gebruikt. Hierbij staat de adresbalk in een div, die weer binnen de div van de balk er boven valt.

Nu wil ik, als het even kan, alles een beetje netter krijgen, op beide platforms. Wie kan me helpen…?

NB: Let even niet op de content; alles wordt vanuit een CMS neergezet, en de gebruikers er van zijn er nog mee aan het stoeien/spelen…

hoe staat de binneste DIV uitgelijnd? als absolute of als relative

trickel,

Ik kan de brondcode lastig lezen doordat de CMS alles achter elkaat zet, dus er even lekker in spitten lukt me niet.

Waarom zou je de balken negatief willen uitlijnen? Kan je de div’s niet gewoon op de juiste plek laten beginnen, boven de hoofdcontent? Als ik naar de (grafische) layout kijk, dan lijktme dat het zonder problemen kan.

O ja, by the way, als je de image hovers met javascript kwijt wilt moet je het volgende artikel eens lezen:
http://www.alistapart.com/articles/sprites/

hover met images zonder javascript, minder code, sneller dan javascript.

Wat betreft de mouse-overs; ik ken de truc van listapart inderdaad, echter genereren we die code ook vanuit het CMS, en ik wil het inderdaad nog met css gaan doen, maar daar moet ik even tijd voor zien te vinden... :-)

Het vreemde is inderdaad dat ik ook zou zeggen dat alles gewoon netjes onder elkaar moet kunnen staan, in div’jes, alleen blijkt het dus onder windows, als ik geen right: -1px opgeef, een pixeltje naar links te worden geschoven… En ik snap er inderdaad he-le-maal niks meer van (misschien ook wel omdat ik me blind staar…)
Misschien dat ik straks nog even kijk of ik de divjes opnieuw kan indelen; maar ik word er zolangzamerhand een beetje kriegelig van… :x

Ik heb naar je CSS gekeken en je positioneert de twee balken binnen de header. De px jog IE bug kan het niet zijn.

Als je nu in plaats van right : -1px voor de #home_bar een left : XXpx doet, hou je het probleem dan nog?

Dat bleek inderdaad de oplossing... Thanks!

Ik heb de hele meuk opnieuw opgebouwd (dat was geen pretje…) en inderdaad een left: XX px gebruikt. Die right blijkt dus niet hetzelfde te zijn onder Windows en de Mac…

Later had ik nog een probleempje om 3 divjes (het menu, de content, en de rechterbalk) exdven lang te krijgen. Ik heb dit maar -hoe lelijk ook- opgelost met een oud-Hollandsche tabel, ik kon nergens een andere manier vinden… Jij een idee?

[quote:a2b53758d2="tricksel"]Later had ik nog een probleempje om 3 divjes (het menu, de content, en de rechterbalk) exdven lang te krijgen. Ik heb dit maar -hoe lelijk ook- opgelost met een oud-Hollandsche tabel, ik kon nergens een andere manier vinden... Jij een idee?[/quote:a2b53758d2]

ja: http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/

Die truc ken ik inderdaad. Het probleem is echter niet -alleen- dat het te maken heeft met een background, maar ook met een border (zie de content en rechterkant). Het menu kan ik idd zo oplossen, maar ik had vooral problemen met die rechterkant...