Help! de Finder start niet meer op

De Finder blijft hangen. Kan ik met opstarten het schermpje met gebruikers naar voren halen, dan ik inloggen met een andere gebruiker.

Probeer 's com.apple.finder.plist tijdelijk te verwijderen.

Daar kom ik niet bij.

Hangt ie niet in een netwerkje?, ik neem aan dat je nu post via een andere machine...

Ik kan nog wel Safari starten

Ik probeer de finder opnieuw te starten (forceer stop) maar hij blijft hangen Dus ik kan niet inde finder om voorkeuren te verwijderen of verplaatsen dus als ik misschien bij het inlogscherm kom kan ik met een "gast: inloggen

terminal?

PRAM zappen wil ook nog wel 's werken...

[command] + [shift] P R en herstarten terwijl je deze ingedrukt houdt…

Wat is de code om in te loggen in een andere gebruiker met de terminal?

Mss gewoon eens herstarten?

Deleten finder prefs via terminal:

[code:1:336ae1d7ff]rm Library/Preferences/com.apple.finder.plist[/code:1:336ae1d7ff]

Let op: hij is echt weg dan! Gebruik mv om alleen te verplaatsen

Je kan de finder op verschillende manieren kunnen herstellen als deze niet opstart.

A: plaats de system installatie CD in je computer en start daarvan op. In de menubalk vind je dan het schijfhulpprogramma. laat deze de HD repareren en ook opnieuw je permissions herstellen.
Je kan namelijk je HD laten repareren omdat je met het system van de install. CD bent opgestart.

B: als je een bootable CD met diskwarrior heb kan je die ook gebruiken om je HD te laten herstellen.

C: Je kan de com.apple.finder.plist ( finder preference) wegooien uit de map preference. Deze map vind je in de map bibliotheek.

Je kan ook in je System Preferences aangeven dat je niet automatisch wilt inloggen.

Hij doet het weer.

Volgens mij was het een bestand op het bureaublad die niet helemaal lekker was.
Ik was ingelogd onder een andere gebruiker.
Toen ik de bureaublad items verplaatste naar deze gebruiker was de finder weer stuk
Maar ik kon nu wel weer inloggen in mijn normale gebruiker.

[quote:5d418beba0="SRV"]Hij doet het weer.[/quote:5d418beba0] Hoe?

[quote:5d418beba0=“SRV”]Volgens mij was het een bestand op het bureaublad die niet helemaal lekker was.[/quote:5d418beba0]
Dat gebeurt wel eens, ja. Met name als je een attachment uit een venster van Mail naar het bureaublad sleept. Nu snap ik ook wat je met ‘hangen’ bedoelde: steeds verdwijnende menubalk en bureaublad-items.