Help een poes in nood

Hoi allemaal weet dat dit misschien beter in het kattendraadje kan maar zo berijk je wat meer mensen.

Las net dit op een ander forum. misschien heeft iemand plek voor deze rakker.

En als je vind dat zulke dingen niet geplaats mogen worden dan blokkeer je em maar weer.

[quote:194708d2fe]Hallo Allemaal,

De dierenartsassistente belde mij vanmiddag met een verzoek!
Ze hebben een client in de praktijk die kwamen om hun kat in te laten slapen. De dierenarts heeft ze dat nog even uit het hoofd kunnen praten!!
Wat is er nu aan de hand??
Sinds een tijdje krabt en likt de kat zich enorm, waardoor hij wat kale plekken kreeg en korstjes van het krabben. De DA heeft bloedonderzoek gedaan, maar de kat blijkt verder kerngezond. Dit is dus een oorzaak van stress of hormonen. Bij tijd en wijle doet hij het ook naast de bak.
Vandaag heeft hij een fikse hormoonspuit gehad en hij is weer mee naar huis gegaan. De mensen hebben gewoon geen zin om nog meer geld aan de kat uit te geven, (tot nu toe 100,-- . Veel hè als je van je dier houd? Dus niet!!) De dierenarts heeft ze verzocht om nog even te wachten met inslapen, omdat hij graag de kans wil hebben om een goed, blijvend en LIEFDEVOL tehuis voor hem te zoeken. De kater is gecastreerd en ongeveer 9 à 10 jaar oud/jong. Zijn kleur is een zwart cijpertje.

Weet iemand een goed tehuis voor hem, waar er begrip en liefdevolle aandacht en misschien een soortgenoot is?? Als hij dat kan krijgen zal hij zich een stuk gelukkiger voelen en niet meer likken en krabben van de stress en nog gelukkig oud kunnen worden.

Nadere info: Ellie verkuil, 0315-241687.

groetjes

Ellie en Zoo.[/quote:194708d2fe]

het asiel

Wat een onzin, ik zal jou eens in een asiel steken :?

Wat een kutopmerking zeg.. hmm, hier helaas niet, de hond is hier al de baas

srr het was niet egt zo bedoeld maar wij hebbe ook een hond die niet van katten houd

Denk in het vervolg 2x na als je iets post.

[quote:70816bccd8="PietjePuk"]Wat een onzin, ik zal jou eens in een asiel steken :?[/quote:70816bccd8]

Wat is er mis met een asiel?
Als je genoeg hebt van je huisdier dan is het toch goed dat er een goede opvang voor is? Als iedereen zijn kat (of hond, cavia, kanarie, etc.) maar de straat op schopt dan wordt het helemaal een zootje. En dat is uiteindelijk ook een stuk minder diervriendelijk dan een professionele opvang / euthanasie.

[quote:70989e0a8f]Pets are not just for Christman, pets are for life.[/quote:70989e0a8f]Dat wordt nogal eens vergeten. Als een kind maar niet zindelijk wil worden of een huilbaby blijkt, zou niemand erover peinzen om het in de krant te zetten, maar huisdieren gelden voor sommige pummels nog teveel als huisraad, dat je naar de kringloopwinkel brengt als het nieuwe eraf is. Of die kutsmoesjes dat er een baby aankomt en daarom moet poes maar weg. Dan wens ik die mensen toch een vernielzuchtig rotjoch toe. Al blijkt er soms toch een mooie oplossing mogelijk.

[quote:b18abba54f="PietjePuk"]Denk in het vervolg 2x na als je iets post.[/quote:b18abba54f]

Laat me raden: PvdD? :?

[quote:1d2669c02f="Rickje"]Laat me raden: PvdD? :?[/quote:1d2669c02f]

En wat zou daar mis met zijn? Een asiel is echt niet iets waar je je, al dan niet geliefd, huisdier wilt steken. Ik toch niet.

Edit: OT: ik ben ongelooflijk allergisch aan katten. :x

[quote:ae70555870="Rickje"][quote:ae70555870="PietjePuk"]Denk in het vervolg 2x na als je iets post.[/quote:ae70555870]

Laat me raden: PvdD? :?[/quote:ae70555870]

Wat heeft die er mee te maken? Sommige mensen geven om dieren. En dan hoor je niet automatisch bij de Partij voor de Dieren.

het gaat niet zozeer om een politieke voorkeur hier. het gaat om een poesje wat na tien jaar niet meer welkom is bij deze mensen omdat hij nu ineens wat kost. en dat is al erg genoeg.

ik hoop dat hij een goed huisje vind ik kan hem helaas niet nemen maar als er half januari geen plekje voor hem is krijgt hij een spuitje. :cry: Ik hoopte eigenlijk door er een apart draadje van te maken dat er misschien wat aandacht voor zou komen en dat er misschien iemand tussen zit die hem een warm huisje kan geven op zn ouwe dagje.

Het is een binnenpoes die ook gewoon naar buiten kan maar het liefst lekker binnen schijnt te zitten om gekroelt te worden. Aan zijn plekjes is hij door de dierenarts behandeld ondanks dat ze waarschijnlijk van de stres zijn.
hij eet dus gewone brokjes en wil alleen af en toe wat liefde en aandacht zoals elk dier.

als iemand dus een goed huisje voor hem weet/heeft kan je die mevrouw uit mn quote even bellen. die heeft contact met de dierenarts assistente waar de poes laatst was.

Anna

[quote:6f4197a0dc="CoreDuo"][quote:6f4197a0dc="Rickje"][quote:6f4197a0dc="PietjePuk"]Denk in het vervolg 2x na als je iets post.[/quote:6f4197a0dc]

Laat me raden: PvdD? :?[/quote:6f4197a0dc]

Wat heeft die er mee te maken? Sommige mensen geven om dieren. En dan hoor je niet automatisch bij de Partij voor de Dieren.[/quote:6f4197a0dc]

Als Pietje “om dieren geeft ( ? )” waarom zou hij dan niet aanbieden dat poesje te adopteren?

Ik erger mij vooral aan Pietjes eerste bericht, want wat is er inderdaad mis met een asiel?

Onrespectloos van Pietje om te zeggen "Wat een onzin, ik zal jou eens in een asiel steken :? "

Vind ik gewoon asociaal.

En Nee, ik kan het niet adopteren. Dat gaat niet samen als je ook duiven hebt.

[quote:a54b8193ca]Onrespectloos[/quote:a54b8193ca]

Weer een nieuwe voor de dikke Vandale. :?

[quote:570751bcf5="TonE"][quote:570751bcf5]Onrespectloos[/quote:570751bcf5]

Weer een nieuwe voor de dikke Vandale. :?[/quote:570751bcf5]

Woops :stuck_out_tongue:

gewoon “respectloos” :oops:

eerst maar even de openingspost quoten, want daar ging het hier om: [quote:9d5ca45c9b="Anna"]Hoi allemaal weet dat dit misschien beter in het kattendraadje kan maar zo berijk je wat meer mensen.

Las net dit op een ander forum. misschien heeft iemand plek voor deze rakker.

En als je vind dat zulke dingen niet geplaats mogen worden dan blokkeer je em maar weer.

[quote:9d5ca45c9b]Hallo Allemaal,

De dierenartsassistente belde mij vanmiddag met een verzoek!
Ze hebben een client in de praktijk die kwamen om hun kat in te laten slapen. De dierenarts heeft ze dat nog even uit het hoofd kunnen praten!!
Wat is er nu aan de hand??
Sinds een tijdje krabt en likt de kat zich enorm, waardoor hij wat kale plekken kreeg en korstjes van het krabben. De DA heeft bloedonderzoek gedaan, maar de kat blijkt verder kerngezond. Dit is dus een oorzaak van stress of hormonen. Bij tijd en wijle doet hij het ook naast de bak.
Vandaag heeft hij een fikse hormoonspuit gehad en hij is weer mee naar huis gegaan. De mensen hebben gewoon geen zin om nog meer geld aan de kat uit te geven, (tot nu toe 100,-- . Veel hè als je van je dier houd? Dus niet!!) De dierenarts heeft ze verzocht om nog even te wachten met inslapen, omdat hij graag de kans wil hebben om een goed, blijvend en LIEFDEVOL tehuis voor hem te zoeken. De kater is gecastreerd en ongeveer 9 à 10 jaar oud/jong. Zijn kleur is een zwart cijpertje.

Weet iemand een goed tehuis voor hem, waar er begrip en liefdevolle aandacht en misschien een soortgenoot is?? Als hij dat kan krijgen zal hij zich een stuk gelukkiger voelen en niet meer likken en krabben van de stress en nog gelukkig oud kunnen worden.

Nadere info: Ellie verkuil, 0315-241687.

groetjes

Ellie en Zoo.[/quote:9d5ca45c9b][/quote:9d5ca45c9b]Dan de andere eieren:[quote:9d5ca45c9b=“Rickje”][Onrespectloos [/quote:9d5ca45c9b]Zover ik weet is een dubbele ontkenning een bevestiging.
Maar dit draadje gaat over een poes een nieuw tehuis geven. Niet wie zich het correctst uitdrukt.

ik had het kunnen weten dat mn reactie direct uit de context zou gerukt worden. Eerst en vooral is er niets mis mee een asiel, alleen is er iets mis met mensen die dit als een valabele oplossing zien om van hun huisdieren op een 'laffe' manier af te raken. (en dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik het eerste antwoord las, dat dit dan niet zo bedoeld was is iets anders maar wel zn schuld dat ik het zo interpreteerde). Asielen zijn geen pretjes voor dieren. (maar ze hebben zeker een bestaansrecht). Dieren mogen natuurlijk ook niet gedumpt worden alleen mag er wel eens wat meer aan de dieren zelf gedacht worden. En maakt me dit nu een linkse GAIA en/of WWF-freak? Natuurlijk niet. (ik ben zelf niet eens links, of rechts). Ik zou ook de betekenis van het woord asociaal eens opzoeken... :?

het woord asociaal zou je als mod toch moeten weten net als dat wat je typt.

Nogmaals het gaat niet om een politieke voorkeur het gaat er om dat dit diertje een plekje vind hij is namelijk al 9 of 10 jaar oud en veel dieren vinden via het asiel dan geen nieuw huisje meer. Dus hij gaat of dood of naar iemand die voor hem wil zorgen. en laten we daar even naar kijken.

Anna

wie doet er nu na 10 jaar zijn kat nog weg. hoe oud word een kat eigelijk gemmideld?

Als je goed leest zie je dat de mensen hem nu weg omdat hij nu opeens veel geld gaat kosten.

Erg jammer is dat…