HELP! Externe 400 gb HD mount niet meer

Hallo,

Hier ben ik weer…
Mijn 400 Gb LaCie mount weer. Alle data nog aanwezig!
Wat een opluchting…
Maar vraag me niet waardoor het komt.

Ik heb slechts twee dingen gedaan:

1. Alle kabels los en weer opnieuw aangesloten. Dit had ik echter al eerder gedaan echter zonder resultaat.
  2. Met het Schijfhulpprogramma de HD van mijn Powerbook waarop de LaCie 400 Gb is aangesloten de volumebevoegdheden hersteld. Maar ja…heeft dat invloed op het gedrag van een externe HD die tot dat moment niet wilde mounten?

Kortom: Probleem (gelukkig) opgelost maar vraag me niet hoe…

Bedankt voor alle tips en hulp!

Met vriendelijke groeten,

Jo Brunenberg

Hey DJdata

ga maar na hoeveel ongecomprimeerde data je naar je schijf stuurt in dv kwaliteit.
ff kijken wat is de resolutie van dv 768x576 of zo na ja ff als voorbeeld = 442K per frame x 25 = 11MB/s grofweg. 1 dissolve is dus minimaal 22MB/s.
dan heb je nog je geluids lagen

Een schijf moet die data continu naar je schijf sturen, das een hele belasting, vandaar een raid.

sorry voor de telgramstijl vermoeidheid begint toe te slaan. :x gaaaa
p

greetzz

Goed zo man , beter, en ja volgens mij hebben de permisies van je powerbook wel degelijk met dingen te maken die je dan weer aan je powerbook hangt , zoals bijvoor beeld je FW schijf, maar vooral gefeliciteerd dus, en ik zou zeggen , om de zoveel tijd ff je permisies repairen, ik doe het zelf 1 maal per week, maar dat is wellicht een beetje vaak :lol:

Geeft niets ateazz , als ik je goed begrijp is het dus wel degelijk de moeite om een raid te nemen voor de video montage, in de praktijk zal ik wel meer willen doen dan alleen een disolveje, maar een fw kan toch 400 mb perseconde weg duwen en een FW 800 respectievelijk 800mb/s toch is dat een transfer rate waar we alleen van kunnen dromen en is het maar 40 en 80 mb/s , ik zal ook maar eens op de lacie site kijken daar staat het ook vast wel op

[url]http://www.lacie.com/products/product.htm?id=10123

m het linkje is niet helemaal gelukt geloof ik :?
en ik moet zeggen das een stuk minder dan ik dacht dat het was zeg jemig, weet jij hoe een raid sys zich verhoud tot deze extreme qua snelheid ?

hey,

je moet niet naar je verbindingssnelheid kijken
je moet kijken naar de snelheid van je schijf
max ligt dat op 80MB
in een raid0 is dat 160MB/s dat red je niet met firewire, hahaha
dat is dus een vette 2 kanaals atto kaart, maar das alleen voor de groot verbruiker.

de data transfer daar gaat het toch om en dat zou dus met die extremeschijf 90 mb/s zijn das toch flink wat of verkijk me op wat je voor transrate hebt bij bijv 3 video en 4 audiolagen realtime uncompressed ?

hey,

In dat geval heb je dus eigenlijk al een raid nodig.
Wil je die stroom data continue kunnen wegschrijven, heb je meer snelheid/schijven nodig

greetzz

Ik heb sinds vanmorgen HETZELFDE probleem, ook met een LaCie 400 GB firewire disk.

Start ook sinds vanmorgen niet meer op.
Nog nooit enig probleem hiermee gehad, ook nog nooit volumebevoegdheden hersteld.

:? :? :?

ik heb een nieuwe 250 gb (gisteren gekocht) ... hij mount de ene keer wel, de andere keer niet ... m'n firmware is up-to-date ... ik vrees dat dit een softwareprobleem is ... heeft iemand meer inzicht in dit probleem?

hey samb

iets meer info graag, type schijf etc
probeer anders ff een andere kabel, of machine

greetzz

het is een "250GB LaCie d2 extreme" ... gisteren gekocht, en niet tevreden omdat de disk de ene keer "mounte" en de andere keer niet, ben ik 'm gaan omwisselen bij de dealer ... ook deze tweede hd is "labiel" ... nu hang hij aan mijn systeem (is hij gemount, dus - maar dat is zo'n raar Nederlands) ... ik heb er niet veel vertrouwen in, 'k ben bang voor een blijvend ongemak ... enfin, we zien wel ...

ennuh aan wat voor mac wilde je die hangen, en met welk systeem?

greetzz

iMac 800 MHz G4 768 MB SDRAM - OS X 10.3.4

hey check ff in je systeemprofiel om wat voor schijf het gaat. Lacie is het merk van het kastje niet van de schijf.

greetzz

dit staat in m'n sysprof: "Manufacturer: LaCie Group SA - Model: LaCie d2 Extreme LUN 0" ...

Ja, das een beetje flauw van LaCie, die weten de firmware op hun naam te krijgen... meestal zit er een Seagate of een Maxxtor in. Het lijkt me overigens stug dat er met twee drives iets mis is. Zeker gezien de reputatie van laCie.

Wat doe je om ze te ‘mounten’? Bij mij hangt de boel er gewoon aan en als ik opstart komen ze vanzelf in beeld. ‘Unmounten’ doe ik eigenlijk nooit. De makkelijkste manier om 'm weer aan de praat te krijgen is het stekkertje er in en er uit. Het alleen maar ‘aanzetten’ van de schijf met het blauwe knopje werkt niet.

wel, ik heb één keer ge-unmount, daarna lukte het weer terug mounten pas na herstart (hoeft anders nooit, m'n machine draait soms maanden aan één stuk door) en na inderdaad alle stekkertjes in en uit te hebben getrokken ... nu draait alles naar wens, als ik op "sleep" ga, gaat de LaCie mooi mee slapen, en wordt weer wakker samen met de iMac ... toch ben ik wantrouwig, voor als ik nog eens moet unmounten ... bedankt voor de informatie & goede raad ... ciao ... samb