Help! externe monitor aansluiting stuk? (Pb 12")

Shit. Mijn 867 MHz 12" PB van een jaar en een week (inderdaad, net een paar dagen uit de garantie) geeft geen blauw meer op een externe monitor (wel R en G, geen B, zeg maar). En als ik 'm via het bijgeleverde verloopstukje op mijn TV wil aansluiten om er een DVD-tje mee te kijken doet hij bijna helemaal nix. Zwart beeld met een beetje ruis (zowel met PAL als NTSC ingesteld). Verder is er geen vuiltje aan de lucht. Het scherm van de PB zelf doet het prima. Enig idee wat het kan zijn? Hoe te verhelpen?Heb ik een nieuw moederbord nodig?

Ik gebruik 'm eigenlijk altijd via mijn externe LCD monitor

Hij was laatst erg heet geworden zonder dat de ventilator aanging. Kan dat er mee te maken hebben? Ik heb veel gehoord over ibookjes met een dergelijk probleem, maar de 12" PB stond juist goed bekend dacht ik…

waterman

Tja, ik ben geen hardware expert, maar één specifieke kleur op de externe monitor en gewoon goed beeld op de laptop zelf klink mij meer als een defect aan de connector of kabel. Zoals je waarschijnlijk wel weet worden de primaire kleuren rood, groen en blauw over een apart draadje uitgezonden, dus als er daar slecht één van wegvalt moet het haast de aansluiting wel zijn, anders zou volgens mij óf je hele beeld weg zijn óf op beide schermen (dus ook je "interne") hetzelfde probleem geven.

Dit heb ik ook gehad, snel Apple bellen. Bij mij hebben ze er een nieuw moederbord in gezet.

Nou, het is niet de kabel. Als ik de monitor met die kabel in m'n iMac stop, geeft hij prima beeld... ik ben ook bang dat het een nieuw moederbord moet worden. En ik weet niet of ik dat geld wel over heb voor die functionaliteit... (ik neem aan dat dat duur is, zo'n moederbord vervangen).

waterman