Help Files in OSX

Ik ben bezig met een project in java voor school (groepswerk van 4). We zijn alles wat aan 't afwerken en daarbij hoort ook een helpfunctie. Ik heb op sourceforge iets gevonden om makkelijk windows help files te maken. Gewoon hier en daar wat wat tekst in plaatsen (zoals een gewone editor) en alles compileert zichzelf. Bestaat er ook zo'n handig programmatje om Mac Help te maken?

de helpfiles die in het mac os zitten zitten allesinds niet op de harde schijf maar op een of andere server op het net

Mac a like helpfiles krijg je volgens mij door de helpteksten onder te brengen in html files en die uit je applicatie op te roepen. De html files kun je gewoon opslaan op je harde schijf.

Niet helemaal jouw vraag, maar naast een helpfile is het misschien ook leuk om je source-code te documenteren. Hier kicken docenten meestal wel op! Dit kun je doen via Javadoc. :)

[quote:695d947912="AppletjeEitje"]Niet helemaal jouw vraag, maar naast een helpfile is het misschien ook leuk om je source-code te documenteren. Hier kicken docenten meestal wel op! Dit kun je doen via Javadoc. :)[/quote:695d947912]

Thanks for the tip maar dat had ik al volledig gedaan!

[quote:98ce24eadf="patrick68"]Mac a like helpfiles krijg je volgens mij door de helpteksten onder te brengen in html files en die uit je applicatie op te roepen. De html files kun je gewoon opslaan op je harde schijf.[/quote:98ce24eadf]

Mac helpfiles zijn idd gewoon html-bestanden. Deze kan je gewoon opslaan op de HD of CD.
Probeer maar eens een .html te openen met helpviewer.

Dr. Rengers

Ok bedankt! Heb ondertussen ontdekt dat Java ook een independent java help viewer heeft. Ziet er echter nogal ingewikkeld uit. Ik ga zien of ik dit nog rond krijg, vannacht deadline :evil: