Help !!!! G4 start niet meer op....

Hey,

Ik heb een g4 1ghz en in de 700 mb ram (kweet niet meer hoeveel juist, maar this in de 700)
En nu wilt ie niet meer starten.
Ik druk op het knopje het lichtje gaat aan en terug geleidelijk uit.
Voor de rest geen enkele reactie.
Ik hoop dat ik er zelf iets aan kan doen anders ga ik hem morgen terugbrengen…
(De laatste tijd is de elektriciteit veel uitgevallen (door ander aparaat, elektriciteitspanne) en de laatste keer, we zijn een kamer aan het schilderen en mijn moeder was met een klein beetje nat doekje aan een stopcontact de muren aan het proper maken, maar dat was raar, daarna wou ik de comp opstarten en ie ging niet meer , ik denk dat hij het was dus, ofwel door al die pannes ervoor kan zijn, allé ik weet het niet.)

grtjs, benj

(P.S.=Kzit nu op mijn oude mac g3 233mhz en hoofdpagina van macosx.nl is niet te laden)

Hoi,

Wat voor type mac is het eigenlijk, er zijn heel wat modellen waar een g4 in zit. In ieder geval een oorzaak is moeilijk zo aan te wijzen. Gebeurd er behalve dat het lampje oplicht verder niks zoals bv een HD die gaat lopen of het scherm wat eventjes aangaat? Misschien dat er iets mis is met je voeding, geen idee eigenlijk.

hey,

Maak je G4 open, en ga op zoek naar je pmu reset knop, druk die met een pen ongeveer 10sec in.
Kast dicht en opstarten.

suc6

[quote:ea6d8a53a7="ateazz"]hey,

Maak je G4 open, en ga op zoek naar je pmu reset knop, druk die met een pen ongeveer 10sec in.
Kast dicht en opstarten.

suc6[/quote:ea6d8a53a7]

Wel gelijk even je geheugenbankjes dr uit halen… ff laten liggen, spul weer terug plaatsen en nadat je de reset knop hebt gedaan zou ie het weer moeten doen als een nieuwe …werkte bij mij ook

Succes

dus ff alle ram eruit halen en pmu knop 10 seconden ingedrukt houden.... zo? moet de stroom erop zijn (is er nu al van tijdje af hehe is beste als je hem opendoet en als ie niet werkt...) ?

En waar zit die pmu knop dan?

tuurlijk moet je computer uit staan.

je pmu knopje moet je ff zoeken het is een een klein grijzig dingetje (soms in de buurt van de proc of in de buurt waar je stroom op het moederbord komt)

suc6

moet de ram er uit of niet?

Christian, nee er gebeurt niks erachter

nee hoor, je ram hoeft er niet uit.

greetzz

hehe, straks ff doen met men va, gisteren als ik em open had gedaan om ff te kijken als ik iets kon zien dat niet normaal was en wat te stofzuigen was hij super boos.

Heey,

wij hebben ook een keer zo iets gehad met onze g3 nadat we hem 4 weken niet hadden gebruikt i.v.m vakantie’s. Je zegt dat jij hem gewoon nog heb gebruikt, dus dat kan het probleem niet zijn :? .
Ook hoorde wij tijdens het opstarten een duidelijk getik ,net of er een balletje in tipte.
uiteindelijk bleek dat onze hardeschijf kapot was gegaan :cry: . Maar loop alsjeblieft niet te hard van stapel :stuck_out_tongue: en als je dus niets hiervan herkend iets anders proberen :stuck_out_tongue:

groeten Cr00b & succes der mee!