Help! Ga een iPod photo kopen en heb er wat vraagjes over...

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw en zou graag een paar vraagjes willen stellen over de iPod photo. Ik ga als het goed is hem volgende week aanschaffen en wil daarvoor nog even wat informatie inwinnen.

Zo heb ik begrepen dat er ook een 40gb ipod versie maar dat die in Nederland van de markt is gehaald en vervangen voor die 30gb. Is dit zo? In Nederland kan je hem dus niet meer kopen?

Tweede vraag is… Nou heb ik en 30gb en 60 gb in mijn handen gehad in de winkel en ik moet eerlijk zeggen dat ik die 60 toch veels te zwaar en te groot vind om vor een mp3 speler door te laten gaan.Enige wat je dan aantrekt is de ruimte natuurlijk… dus je ik zit eerlijk gezegd dan toch te twijfelen of ik die 30 moet nemen of die 60… die 30 was trouwens we licht en best klein… Ik heb zelf nu een ipod mini maar het scherm daarvan is gescheurd en aangezien dat niet onder de garantie zit en ik geen zin heb om 130 euro aan reparatiekosten te betalen, ben ik aan iets anders toe…

Derde vraag is… ik heb gehoord dat die ipod photo super krasgevoelig is… nou vroeg ik me af… voor de ipod mini heb je bijv. van die iskins… rubberen hoesjes die zowel het scherm als de rest bedekken…is er ook zoiets voor de ipod photo? dat zou echt ideaal zijn.

Voor de rest werkt alles met itunes neem ik aan? En dan nog eve over de foto’s… om foto’s in je ipod te plaatsen… moet je ze op maat maken of kan je bijv ook eentje van 240 kb erin doen en dat die dat netjes in het scherm plaats zonder dat de foto ‘‘opgekropt’’ eruit komt te zien als je begrijpt wat ik bedoel. Ik neem aan dat je de foto’s zelf een naam kan geven, toch?

En wat batterij betreft… zijn het echt die 15 uur die die meegaat.? Die mini zouden ook 3-5 uur meegaan maar dat was bij mij maar hooguit 2 uur.Ik hoop niet dat dat bij ipod photo het geval is.

Past zon ipod photo trouwens ook in zon speakersdingetje die je bij apple kunt kopen voor 150 euro ofzo… zag ze bij dixons ook staan dat je je ipod in het midden doet en alles via de speakers aan de zijkant beluistert…

En dan nog een laatste vraag… weet iemand van jullie of we op een korte termijn zoiets als een ipod video kunnen verwachten? Eentje die zowel fotos en muziek maar ook film bestandjes afspeelt. Van andere merken zijn er genoeg te vinden dus ik verwacht toch wel dat apple binnenkort met zoiets aankomt. Denk je dat ik beter kan wachten met het kopen van een ipod photo of gewoon ervoor gaan?

Hoe dan ook, ik hoop dat jullie mijn vraagjes kunnen beantwoorden en voor degene die zelf een ipod photo bezitten gewoon iets erover kunnen vertellen zoals de voordelen en de nadelen eran enz.

Alast Bedankt!

[quote:0f1d1086b2]Zo heb ik begrepen dat er ook een 40gb ipod versie maar dat die in Nederland van de markt is gehaald en vervangen voor die 30gb. Is dit zo? In Nederland kan je hem dus niet meer kopen? [/quote:0f1d1086b2]

Ja, maar niet alleen in NL, overal ter wereld.

[quote:0f1d1086b2]Nou heb ik en 30gb en 60 gb in mijn handen gehad in de winkel en ik moet eerlijk zeggen dat ik die 60 toch veels te zwaar en te groot vind om vor een mp3 speler door te laten gaan.Enige wat je dan aantrekt is de ruimte natuurlijk… dus je ik zit eerlijk gezegd dan toch te twijfelen of ik die 30 moet nemen of die 60… die 30 was trouwens we licht en best klein… [/quote:0f1d1086b2]

De 30 GB heeft 1 platter van 30 GB en de 60 GB versie heeft er 2, dus vandaar dat 'ie dikker is. Hangt er vanaf hoeveel ruimte je nodig denkt te hebben.

[quote:0f1d1086b2]ik heb gehoord dat die ipod photo super krasgevoelig is… nou vroeg ik me af… voor de ipod mini heb je bijv. van die iskins… rubberen hoesjes die zowel het scherm als de rest bedekken…is er ook zoiets voor de ipod photo?[/quote:0f1d1086b2]

Alle iPod’s zijn krasgevoelig, de achterkant is van glimmend spul gemaakt, dat krast altijd snel dus daar ontkom je niet aan. En er zijn natuurlijk ook hoesjes voor te vinden, dus ja.

[quote:0f1d1086b2]Voor de rest werkt alles met itunes neem ik aan?[/quote:0f1d1086b2]

Ja natuurlijk, het is en blijft een iPod…

[quote:0f1d1086b2]En wat batterij betreft… zijn het echt die 15 uur die die meegaat.? Die mini zouden ook 3-5 uur meegaan maar dat was bij mij maar hooguit 2 uur.Ik hoop niet dat dat bij ipod photo het geval is. [/quote:0f1d1086b2]

Hangt af van hoe je je instellingen hebt staan. De 1e generatie mini heeft een batterij van 8 uur. Maar als je veel shuffelt, de verlichting lang aan laat staan etc. dan gaat 'ie natuurlijk niet zo lang mee… Maar die 15 uur kan je het beste op een uur of 12 schatten, zal na verloop van tijd wel wat oplopen; als je 'm helemaal leeg speelt (echt leeg) en daarna weer volledig oplaadt en dat dan een paar keer, rek je de batterij tijd wat op.

[quote:0f1d1086b2]Past zon ipod photo trouwens ook in zon speakersdingetje die je bij apple kunt kopen voor 150 euro ofzo… zag ze bij dixons ook staan dat je je ipod in het midden doet en alles via de speakers aan de zijkant beluistert…[/quote:0f1d1086b2]

De 30Gb zal wel passen, de 60 GB heb ik zo m’n twijfels over.

[quote:0f1d1086b2]weet iemand van jullie of we op een korte termijn zoiets als een ipod video kunnen verwachten?[/quote:0f1d1086b2]

Zou kunnen, maar ik acht het niet al te waarschijnlijk. Wie wil er nu video gaan kijken op zo’n klein schermpje? Doet pijn aan je ogen en de kwaliteit zal niet super zijn… Maar aan de andere kant, als je ziet dat iTunes sinds kort ook video ondersteund zou het best 's kunnen.

[quote:0f1d1086b2]Alvast Bedankt![/quote:0f1d1086b2]

Graag gedaan hoor…

Als je een beetje goed zoekt en rond gaat bellen, zal er vast nog wel een 40Gig iPod Photo zijn ergens. Voordelen: 10Gig meer, docking station, firewire kabel, av-kabel. Besparing van ruim 100 euro als je het los koopt.