Help girotel op Safari aan de praat

OPROEP OPROEP OPROEP OPROEP OPROEP

Nadat ik mijn powerbook heb ge-upgrade naar Jaguar kan ik niet meer Girotellen met Chimera, ook Netscape en Mozilla maken me radeloos. Zou het niet fantastisch zijn als Safari deze leemte zou vullen? Daarom bij deze een oproep aan iedereen die deze mening deelt: stuur een bug rapport naar Apple met de Safari ‘Bug-Button’ en laten we gezamenlijk duidelijk maken dat we dit na jaren klooien met plug-ins, Virtual PC en halfklare software van de postbank hard nodig hebben!!!

Een nu al geswitchte Safari-gebruiker (die dit bericht stuurt terwijl de spellingscorrectie van Safari rustig meeleest)

OPROEP OPROEP OPROEP OPROEP OPROEP [/b]

By The Way:

De links voor Girotel is
https://www.p3.postbank.nl/GTO

En van Internetbankieren (de andere flater van de postbank):
https://www.p3.postbank.nl/sesam

Op de avond dat Safari door oom Steve werd aangekondigd heb ik het programma gedownload. Bijna als eerste GTO uit geprobeerd en een bug report naar Apple gestuurd. Van eerdere berichten op dit forum heb ik begrepen dat een enkeling een saldo overzicht krijgt. Bij mij echter niets. Safari loopt vast bij Grant this session. Zoals ik zelf op dit forum heb aangegeven heeft de Postbank beloofd dat eind januari de problemen zijn opgelost. Ik moet het nog zien. Ik heb op dit forum reeds vaker opgeroepen tot gezamelijke actie. De reacties waren wat mager maar, met elk nieuw initiatief doe ik graag mee.

Bij mij loopt ie ook vast op"grant this session" Dus ik denk bel ik de postbank en vraag ik ,kan die java applet omzeilen, heu ,wat bedoeld U. Geef me dan maar een programmeur die aan het programma werkt. Krijg ik weer iemand van de helpdesk,nee wij kunnen U niet doorverbinden met zoiemand,wij weten niet eens waar die mensen zitten.(in Amsterdam dus)Dus zeg ik:maar U heeft beloofd bij monde van Uw voorlichtster dat U girotel vanaf de Mac in December mogelijk zou maken.Ja door de kerst en oud en nieuw is dat vertraagd.Maar in de loop van januari moet dat klaar zijn.We wachten maar weer af. Ben maar niet over Safari begonnen ,want dan had hij zeker gedacht dat ik vanuit Afrika wilde girotellen. :cry:

Helpdesk, daar zitten vaak domme ganzen en denken dat de bellers nog dommer zijn. NOT!

Das, Ik heb ook allang meteen al aan Apple gemeld over de girotel-probleem. Ik zou zeggen, doe het zelf even, hoe meer hoe beter.

UIteraard heb ik dat al wel gedaan...

Ik stuur nu zo ongeveer dagelijks een bug rapportje naar Apple, misschien maakt dat nog uit. Ik vind het het proberen waard. En zo’n bug is snel verstuurd!

Zou het nu al geholpen hebben? Ik kan met de nieuwe build (v51) in ieder geval inloggen...

Explorer kan van mijn systeem als het gaat om het bekijken van mijn saldo. Overschrijven geeft nog steeds de bekende “Er is een probleem bij het initialiseren van de JAVA-applet. (Meldingscode: 3701)” foutmelding. Maar dat is aan de slakken van de Postbank om op te gaan lossen, geloof ik, of zou die komende versie 1.4 van Java dat op kunnen lossen?

Oh ja, en je girotelcodes worden nog niet onthouden, elke keer alles invoeren (tja…)

Bij mij geeft v51 nog steeds problemen bij inloggen van Girotel. Ach ja. gewoon blijven proberen bij elke update he.

Heb net systeem update gegeven naar X.2.3 en het scheelt, nu kan ik wel inloggen bij girotel, maar helaas blijft het alleen bij bekijken van saldo. Afwachten op wat Postbank bereikt. Maar verder is Safari snel!

Ik begreep dat met Mozilla 1.2 [laatste stabiel X versie] wél te girotellen viel. Ik liep gisteren pas tegen dit probleem aan en heb vandaag pas gehoord dat Mozilla 1.2 zou werken -> gelijk geprobeerd. Leek goed te gaan [geen foutmelding meer zoals eerst].

Om het 100% zeker te weten zal ik morgen weer kijken [naar m’n saldo].

[quote:6001e5701f="das"]stuur een bug rapport naar Apple met de Safari 'Bug-Button' en laten we gezamenlijk duidelijk maken dat we dit na jaren klooien met plug-ins, Virtual PC en halfklare software van de postbank hard nodig hebben!!![/quote:6001e5701f]

Als je niet over een bepaalde weg kan rijden omdat deze vol gaten en kuilen zit, ga je dan ook naar je auto-dealer om te klagen dat je grotere wielen wil hebben i.p.v. de eigenaar van de weg aan te spreken?

Dit is niet de eerste en zeker niet de laatste keer dat de Postbank gebruikers van non-Windows systemen in de kou laat staan. Stuur beter eens gezamelijk een stevige klachtbrief naar de Postbank i.p.v. van Apple te verwachten dat ze de boel aanpassen voor een bank in Nederland die altijd met alles al dwars moet liggen.

[quote:89bebe6661="snipper"]Ik begreep dat met Mozilla 1.2 [laatste stabiel X versie] wél te girotellen viel. Ik liep gisteren pas tegen dit probleem aan en heb vandaag pas gehoord dat Mozilla 1.2 zou werken -> gelijk geprobeerd. Leek goed te gaan [geen foutmelding meer zoals eerst].

Om het 100% zeker te weten zal ik morgen weer kijken [naar m’n saldo].[/quote:89bebe6661]
Je saldo kun je met alle browsers bekijken. Het probleem zit hem in het versturen van opdrachten. Dat kan alleen met Mozilla of Netscape als je een trucje toepast. Of even wachten tot de Postbank nu eindelijk eens zijn belofte nakomt en deze maand Girotel geschikt maakt voor OS X. Is trouwens al in andere draadjes besproken.

[quote:bccf429179="iRuben"]Als je niet over een bepaalde weg kan rijden omdat deze vol gaten en kuilen zit, ga je dan ook naar je auto-dealer om te klagen dat je grotere wielen wil hebben i.p.v. de eigenaar van de weg aan te spreken?

Dit is niet de eerste en zeker niet de laatste keer dat de Postbank gebruikers van non-Windows systemen in de kou laat staan. Stuur beter eens gezamelijk een stevige klachtbrief naar de Postbank i.p.v. van Apple te verwachten dat ze de boel aanpassen voor een bank in Nederland die altijd met alles al dwars moet liggen.[/quote:bccf429179]

Ben ik het helemaal mee eens, we moeten ze eens een poepie laten ruiken daar bij de Postbank.

:twisted: :evil: :twisted: :evil:

[quote:200cff6655="Stefan"]Ben ik het helemaal mee eens, we moeten ze eens een poepie laten ruiken daar bij de Postbank.[/quote:200cff6655]

Nou ja, “we”? Ik kan er absoluut niet mee zitten. Die kut-postbank heeft altijd al dwars moeten liggen. Iedere bank heeft rekening nummers in de vorm van xx.xx.xx.xxx maar nee, de postbank moet het weer anders. Alle banken hebben hetzelfde soort overschijf-fornulieren / acceptgiro’s, maar nee, de postbank niet. En nog niet zolang geleden kon je met elke bankpas bij iedere andere bank pinnen, maar niet bij de Postbank. Alle banken hadden een ChipKnip, maar de postbank moest weer een “Chipper”. Laat die hele postbank lekker affikken, stelletje stronteigenwijze zakken!

Sorry, moest ik even kwijt.

Ik ben het met je eens Ruben, alleen over dat pinnen bij andere banken, heb ik wat gemist of zo, ik kan gewoon bij iedere bank pinnen met mijn Postbankpas.

Het zijn altijd 2 kampen geweest: postbank versus de andere banken. Beide kampen hebben veel klanten en zijn dus machtig en proberen nog meer macht [en daarmee klanten, dus geld] naar zich toe te trekken.

Toch vind ik de Postbank niet rotter dan de banken. Beide kampen probeerden de standaard te zetten qua pinpasjes. Postbank deed het [in het begin] niet bij de banken en andersom evenmin.

Al na een jaar of zo hebben ze elkaars systeem toegelaten. Viel mee dus. De banken vroegen trouwens eerst geld voor bv 's nachts pinnen, wat de postbank nooit gedaan heeft.

Verder valt me op dat de postbank meestal goedkoper [of gratis] is als het gaat om overschrijvingen, geld in het buitenland pinnen, etc.

Wat betreft betalen via internet: in het begin lukte mij dat nooit met de Mac, simpelweg omdat de banken de Mac niet interesseerde. Ik heb er geen onderzoek naar gedaan ofzo, maar bv wel eens bij de rabobank de beleggersmodule gebruikt. Of liever: geprobeerd te gebruiken. Op de Mac was dat onmogelijk.

IMHO is de postbank weliswaar niet geïnteresseerd in Macgebruikers, maar de meeste instellingen [niet alleen andere banken] zijn geen haar beter en qua bank is de postbank niet slecht.

misschien is dit een hulp voor de safarigebruikers, http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17952 "Using this program, you can activate hidden debugging features in Apple's new Safari web browser that allow you to easily fix errors with online banking and many other websites. Disguise Safari as Internet Explorer, change security settings, and much, much more!"

Vanochtend een betaling gedaan en alles werkt!

Je hebt gelijk ,even gechecked,kon mijn ogen niet geloven ,maar het WERKT ,en in Safari!!! :roll:

Mag ik weten welke Debug instellingen jullie ingegeven hebben.